ေလတပ္ထဲက အက္ကြဲသံမ်ားဟာ “စည္းလုံးျခင္းရဲ႕ အင္အား” ၀က္ဘ္ဆိုက္ဒ္ အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ပိုမို သိသာစြာ ေပၚထြက္လာမႈေၾကာင့္ စစ္အာဏာရွင္ စီနီယာ ဒုဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ားထဲမွ D.S.A (၁၇) ေက်ာင္းဆင္း ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ (ေလ) ဒုတိယဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ျမတ္ဟိန္းခမ်ာ First Year ဗိုလ္ေလာင္းပမာ ကေလးသဖြယ္ မ်က္ႏွာငယ္ကေလးနဲ႔ မ်က္ႏွာမျပ၀ံ့ ျဖစ္ေနခဲ့ရပါတယ္။ အက္ကြဲေနမႈမ်ားကို ဖာေထးဖို႔ လစာ ၂၀၀၀၀ က်ပ္ တိုးေပး႐ုံမွ်ႏွင့္ မရႏိုင္ေၾကာင္း သိလာခ်ိန္တြင္ ကပစ မ်ားမွ စစ္သည္မ်ားရဲ႕ ဟိုပုန္းဆင္း ဒီပလိုမာ တပ္ၾကပ္ႀကီးမ်ားအား ဒုအရာခံဗိုလ္ အဆင့္သို႔ အဆင့္တိုးေပးျမန္မႈအေပၚ မေက်နပ္မႈ သတင္းမ်ားလည္း ထပ္မံ ထြက္ေပၚလာေၾကာင္း စည္းလုံးျခင္းရဲ႕ အင္အား ၀က္ဘ္ဆိုက္ဒ္မွ သတင္း ရရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေလတပ္အတြင္းက စစ္သည္မ်ားရဲ႕ အလားတူ မေက်နပ္မႈမ်ားကို ကုစားတဲ့အေနနဲ႔ ယခုေလးလပတ္မွာ ေလတပ္မွ စစ္သည္ ၆၀% အား တဆင့္တိုး ေပးလိုက္ေၾကာင္း သိရွိရပါတယ္။
(သူ႔ကို သူငယ္ခ်င္းမ်ားက မ်က္ခံုးေမႊး ထူလြန္းလို႔ စိန္မ်က္ခံုးလို႔ ေခၚၾကၿပီး သူ႔ရဲ႕ မ်က္ခံုးေမႊးေတြဟာ အမဲကေန အျဖဴကို ေျပာင္းကုန္ရတဲ့အထိ ဘာ့ေၾကာင့္မ်ား ပါလိမ့္)
ယခုအခါ ယာယီအားျဖင့္ စစ္သည္မ်ားရဲ႕ အဆင့္တိုး ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ေသာ မေက်နပ္မႈမ်ား ၿငိမ္သက္သြားေသာ္လည္း အရာရွိမ်ားအတြင္း ျပစ္မႈ ကင္းရွင္းပါလ်က္ OTS ဆင္း အင္ဂ်င္နီယာ မဟုတ္သူမ်ားအား ဗိုလ္ႀကီး အဆင့္ထက္ တိုးမေပးျခင္း၊ ခရစ္ယာန္ဘာသာ၀င္ႏွင့္ ပတ္သက္မိသူ အရာရွိမ်ားအား အဆင့္တိုး မေပးျခင္း၊ ယခင္ ေထာက္လွမ္းေရးတပ္ဖြဲ႕၀င္မ်ား၏ အမ်ဳိးေတာ္စပ္သူမ်ားအား အဆင့္တိုးမေပးျခင္း၊ ေလေၾကာင္း လမ္းျပ/အခ်က္ျပ အရာရွိမ်ားအား ေခ်ာင္ထိုးထားျခင္း စေသာ “မူ” မရွိသည့္ တရားမ၀င္ ဖိႏွိပ္မႈမ်ားရွိေနသည့္ အျပင္ စစ္သည္မ်ား စား၀တ္ေနေရးမွာလည္း လစာတိုးမႈကို မခံစားရေသး မီမွာပင္ ကုန္ေစ်းႏႈန္းက အျပိဳင္တက္ေနေပရာ ထူးမျခားနား ဘ၀သာ ျဖစ္ေနပါတယ္။
ဒါ့အျပင္ အရာရွိစစ္သည္အားလံုးကို လစာထဲက တစ္လ ၅၀၀၀ က်ပ္အား ျမန္မာ့စီးပြါးေရးဘဏ္တြင္ ေငြစုဖို႔ အတင္းအၾကပ္ ခိုင္းေစမႈမ်ား၊ ေလတပ္တြင္း သင္တန္းမ်ားအျပင္ ကကၾကည္းမွ ဖြင့္လွစ္တဲ့ သင္တန္းမ်ားကိုပါ တက္ေရာက္ရသျဖင့္ ရိကၡာကတ္ ေပါင္ႏွံကာ သင္တန္းစရိတ္ ရွာေနရေသာ အေျခအေနမွလည္း ထူးျခားမလာေသးပါ။ အရပ္ဘက္ ဌာနမ်ားတြင္ လာဘ္ေပးရသကဲ့သို႔ ခြင့္သြားလိုေသာ စစ္သည္မ်ားရဲ႕ ခရီးသြားလာခြင့္ အမိန္႔ကို ေလတပ္အတြင္းမွာပင္ တပ္ေရးဗိုလ္ႀကီးမွ ေရွာေရွာ႐ွဴ႐ွဴ လက္မွတ္ထိုးေပးဖို႔ လာဘ္ထိုးရတာေတြ ရွိေနပါေသးတယ္။ ဒါ့အျပင္ ေလတပ္စခန္းဌာနခ်ဳပ္႐ုံးမွ စာေရးစစ္သည္မ်ား အင္အားမလံုေလာက္သျဖင့္ တံမ်က္လွဲ၊ အခန္းေစာင့္ စေသာ စစ္ေရးခ်ဳပ္႐ုံး ေငြစာရင္းေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ခန္႔ထားေသာ စာေရးမမ်ားရဲ႕ လက္ဘက္ရည္ဖိုးေတာင္း ပညာျပမႈကိုလည္း ေလတပ္သားတို႔ ခံေနရဆဲ ျဖစ္ေၾကာင္း ခိုင္လုံတဲ့ ေလတပ္ သတင္းရပ္ကြက္မွ စည္းလုံးျခင္းရဲ႕ အင္အား ၀က္ဘ္ဆိုဒ္သို႔ သတင္းေပးပို႔လာပါတယ္။
ပ်ံသန္းေရးအုပ္မ်ားဟာ ၄၀% / ၆၀% ခြဲတမ္းျဖင့္ တန္ဖိုးႀကီး ေလယာဥ္ဆီတို႔နဲ႔ တပ္တည္ေဆာက္ေရး လုပ္ငန္းႀကီးမ်ားကိုပါ ေလာင္စာဆီ ေစ်းႏႈန္း ႀကီးျမင့္လာမႈႏွင့္အတူ ဟန္ခ်က္ညီ ေဆာင္ရြက္ေနရသကဲ့သို႔ စက္မႈလက္မႈႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွ အရာရွိ စစ္သည္မ်ားဟာလည္း အမႈမ်ဳိးစံု၊ အဆင္မေျပမႈ မ်ဳိးစံုတို႔ျဖင့္ ဆက္လက္ ရင္ဆိုင္ေနရဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေလယာဥ္ထုတ္လုပ္ ျပင္ဆင္ေရး ဌာနခ်ဳပ္ႀကီးအား ရွမ္းတဲနားမွာ ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားစြာ တည္ေဆာက္ထားသည့္တိုင္ သက္တမ္းကုန္ ေလယာဥ္ေဟာင္းမ်ားအား သက္တမ္း အႀကိမ္ႀကိမ္ကုန္ေနေသာ အသက္ကယ္ထိုင္ခံု Ejection Seat မ်ားထက္မွ ဘုရားတကာ ေမာင္းေနၾကရဆဲပါ။ ေမာင္းရတာနဲ႔ တန္ေအာင္ ယာယီကာလ (Officiating) မရွိဘဲ အပြင့္တင္ခြင့္ ေပးထားေသာ္လည္း က်န္ Pilot မ်ားရဲ႕ မ်က္ေစာင္းဒဏ္ေၾကာင့္ အက္ေၾကာင္း ထင္ေနဆဲပါ။
ဒါ့ျပင္ Avionic ပစၥည္းမစံုလင္ပါပဲ အသက္ေပး ေမာင္းေနရေပရာ ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္မွာပင္ ၂၂-၁-၂၀၁၀ ရက္ေန႔က ကြင္းေပ်ာက္ကာ ပ်က္က်ခဲ့ရတဲ့ F-7 ေလယာဥ္ ၁၆၃၃ လို အျဖစ္မ်ားစြာကလည္း ရင္ထိတ္စရာပါ။ သုေတသနလို႔ ေခတ္မီေအာင္ ႀကံဖန္ ေအာ္ေနသည့္တိုင္ သုေတသန လုပ္ေနသူမ်ားအား လိုအပ္တဲ့ ပစၥည္းမ်ား မေပးသည့္ အျပင္ မွားယြင္းမႈျဖစ္တာနဲ႔ ရာထူးမွ ဖယ္ခိုင္းကာ ေခ်ာင္ထိုးတတ္ ပါေသးတယ္။
သို႔ဆိုပါလွ်င္ ၂၀၁၀ နဲ႔ ၄င္း၏အလြန္ ေလတပ္ အနာဂတ္သည္ မည္သို႔ ရွိပါမည္လဲ … ဆိုၿပီး ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္႐ုံး (ေလ) ႏွင့္ တပ္မေတာ္ (ေလ) မိသားစုမ်ားက စည္း႐ုံးျခင္းရဲ႕ အင္အား ၀က္ဘ္ဆိုက္ဒ္သို႔ သတင္းေပးပို႔ ေမးျမန္း လာပါတယ္။ စာဖတ္ပရိသတ္မ်ား စဥ္းစားၾကပါကုန္...
source by : http://www.photayokeking.org