Wednesday, January 27, 2010

သားကို တပ္ထဲကေန အိမ္ျပန္ေခၚခ်င္တယ္

ေက်ာ္ခ | ဗုဒၶဟူးေန႔၊ ဇန္နဝါရီလ ၂၇ ရက္ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ ၁၇ နာရီ ၄၂ မိနစ္

ခ်င္းမိုင္ (မဇၥ်ိမ)။ ။ ၁၄ ႏွစ္သားအရြယ္ သားျဖစ္သူကို ကေလးစစ္သားအျဖစ္ ဖ်ားေယာင္း ေခၚေဆာင္ခံရေၾကာင္း မေကြးတုိင္း ေတာင္တြင္းၾကီးၿမိဳ႕တြင္ အေမတခု သားတခုအျဖစ္ ႐ုန္းကန္ေနၾကသည္ဆိုေသာ မိခင္ျဖစ္သူ ေဒၚစႏၵာဝင္းက မဇၥ်ိမကို ယေန႔ ေျပာဆိုသည္။

ေမာင္ေက်ာ္မင္းထြန္း (ေခၚ) က်ားမင္းသည္ ယခုလ ၁၉ ရက္ေန႔တြင္ ေခၚေဆာင္ခံရကာ ယခုအခါ မေကြးၿမိဳ႕ႏွင့္ ေတာင္တြင္းၾကီး အၾကားရွိ တပ္မ ၈၃ မိေခ်ာင္းရဲ စစ္တပ္တြင္ သြပ္သြင္း ခံထားရေၾကာင္း သိရွိရသည္ဟု သားေပ်ာက္မိခင္က ဆုိသည္။

သားျဖစ္သူကုိ ေတြ႔ဆံုခြင့္ရရွိေရးႏွင့္ ေနအိမ္သို႔ ျပန္ေခၚႏုိင္ေရးအတြက္ ထိုတပ္သို႔ သြားေရာက္ခဲ့ေသာ္လည္း ဂိတ္မႉးက ေတြ႔ခြင့္မေပးေၾကာင္းႏွင့္ သားျဖစ္သူ အိမ္ျပန္ေရာက္လွ်င္ ေက်နပ္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သူက ေျပာဆိုသည္။

ဤျဖစ္ရပ္မွာ အဓမၼအလုပ္ခိုင္းေစျခင္းႏွင့္ အသက္ ၁၈ ႏွစ္ မျပည့္ေသးသူမ်ားကို စစ္သားအျဖစ္ သြပ္သြင္းျခင္း ရပ္တန္႔ေစေရး အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ အလုပ္သမားအဖဲြ႔ခ်ဳပ္ - ILO ၏ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ လုပ္ငန္းစဥ္သက္တမ္းကို မၾကာေသးမီက သက္တမ္း တႏွစ္ တိုးျမႇင့္အၿပီး မၾကာခင္တြင္ ျဖစ္ပြားျခင္း ျဖစ္သည္။

မိခင္ျဖစ္သူ ေဒၚစႏၵာဝင္းကို မဇၥ်ိမသတင္းေထာက္ေက်ာ္ခက ေမးျမန္းတင္ျပထားသည္။

ကေလးရဲ႕ ကိုယ္ေရး၊ ၿပီးေတာ့ မိသားစုေရး အက်ဥ္းခ်ဳံး ေျပာျပေပးပါလားဗ်ာ။

က်မသားေလး နာမည္က ေက်ာ္မင္းထြန္း (ေခၚ) က်ားမင္းပါ။ ေမြးသကၠရာဇ္က ၁၉၉၅-၁၂-၂ဝ ရက္ေန႔ကပါ။ အသက္က ၁၄ ႏွစ္ပါ။ ၿမိဳ႕ဦးမူလတန္းေက်ာင္းမွာ တတန္းပါ။ ေက်ာင္းက မထုတ္ေသးဘူးဆိုေပမယ့္လည္း ေက်ာင္းဆက္မထားႏိုင္ဘဲ ျဖစ္ေနတာေပါ့။ က်မတို႔ေနတာက ေတာင္တြင္းၾကီး ေအာင္ေဇယ်ာ ကြက္သစ္ထဲမွာပါ။

က်မနာမည္က မစႏၵာဝင္းပါ။ က်မခင္ပြန္းကေတာ့ က်မသားေလး ၅ ႏွစ္သားကတည္းက ဆံုးသြားတာပါ။ က်မက ဖရဲသီးစိပ္ေတြ လိုက္ေရာင္းၿပီး အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းေနတာပါ။ ကင္ဆာေရာဂါလည္း ရွိတယ္။ အဆင္မေျပတဲ့အခါက်ေတာ့ (ကေလးက) ေက်ာင္းမတက္ေတာ့ဘဲနဲ႔ က်မကို ငံုးဥျပဳတ္ ေရာင္းေကၽြးတယ္။ သားက ေသြးအန္တဲ့ ေရာဂါလည္းရွိတယ္။ ေနာက္ၿပီး လက္ကလည္း က်ဳိးထားတယ္။

ဘယ္အခ်ိန္တုန္းက ဘယ္လို ေပ်ာက္သြားတာလဲ။ ေပ်ာက္သြားတယ္ဆိုတာကေရာ ဘယ္လိုသိရလဲ။

ေပ်ာက္သြားတာက ဒီလ ၁၉ ရက္ေန႔၊ ညေန ၄ နာရီေလာက္က။ က်မေစ်းေရာင္းက ျပန္လာေတာ့ အိမ္နီးခ်င္းေတြက ေျပာတာေပါ့။ ေက်ာ္မင္းထြန္းေလးကတဲ့ အဲဒီအခ်ိန္ေလာက္က က်မတို႔အိမ္ ေနာက္ေက်ာဘက္က အသိအိမ္ကို အလည္သြားတာ။

ႏိုင္ဝင္းက အဲေန႔က က်မသားေလးကို ေကာင္ေလးတေယာက္နဲ႔ လႊတ္ၿပီး လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ဆိုၿပီး ေခၚခိုင္းတယ္။ အဲဒီတပ္ၾကပ္ႏိုင္ဝင္းက ရပ္ကြက္ထဲမွာ အိမ္လာလာလည္တယ္။ သူ႔မိန္းမနာမည္က မသီတာထြန္းလို႔ ေခၚပါတယ္ရွင့္။ သူတို႔က တရပ္ကြက္ထဲမွာ ေနပါတယ္။ အဲဒါနဲ႔ က်မသားေလးကို အရက္ေတြတိုက္ၿပီး သူ႔စစ္ယူနီေဖာင္းေတြ ဝတ္ေပးၿပီးေတာ့ ဆိုင္ကယ္နဲ႔ ေခၚသြားတယ္လို႔ က်မတို႔ရပ္ကြက္ထဲက ေတြ႔ခဲ့တဲ့ လူေတြက ျပန္ေျပာပါတယ္။ သူတို႔က ေက်ာ္မင္းထြန္း ဘယ္လိုက္သြားမလို႔လဲ ေမးေတာ့ ႏိုင္ဝင္းက ခဏေခၚသြားမလို႔လို႔ ေျပာတယ္တဲ့။ အဲဒီေန႔ကတည္းက က်မသားေလးက ေပ်ာက္သြားတာ။

ကေလးက အခု ဘယ္တပ္ထဲမွာ ေရာက္ေနလဲ။ အာဏာပိုင္ေတြကို တိုင္တာတို႔ဘာတို႔ လုပ္ေသးလား။

သားေလးကို လိမ္ၿပီးေခၚသြားတဲ့ ႏိုင္ဝင္းဆိုတာက မေကြးနဲ႔ ေတာင္တြင္းၾကားထဲက တပ္မ ၈၃ မိေခ်ာင္းရဲ စစ္တပ္က ဒုတပ္ၾကပ္ပါ။ သူ႔ကိုယ္ပို္င္နံပါတ္က။ တ/၂၃၁၄၇၈ ပါ။ သူက က်မသားေလးကို လိမ္ေခၚသြားၿပီးေတာ့ အဲဒီတပ္ထဲကပဲ ဗိုလ္ၾကီးေဇာ္လင္းထြန္း ဆိုတဲ့လူကို လႊဲေပးလိုက္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ဘယ္မွေတာ့ မတိုင္ပါဘူး။ အဲဒီမွာရွိမယ္ဆိုေတာ့ အဲဒီကိုပဲ လိုက္သြားပါတယ္။

ကေလးရွိတဲ့ေနရာကိုေရာ ဘယ္လိုလုပ္သိရတာလဲ။

ျပန္လြတ္လာတဲ့ သူနဲ႔အတူတူ ပါသြားတဲ့ေကာင္ေလးက ေျပာတာပါရွင့္။ သူ႔နာမည္က ကိုၿဖိဳးတဲ့။ အသက္က ၁၉ ႏွစ္ ဝန္းက်င္ေလာက္ေတာ့ရွိၿပီ။ သူက ၉ တန္း ေက်ာင္းသားပါ။ က်မတို႔နဲ႔ တရပ္ကြက္ထဲ ေနတာပါ။ သူ႔ကိုလည္း အဲဒီေန႔ကပဲ အရက္တိုက္ၿပီး ေခၚသြားတာလို႔ ေျပာတယ္။ ကိုၿဖိဳးကိုေမးေတာ့ က်ေနာ္က ဒီေဆး႐ုံက လက္မွတ္ရယ္။ ဥကၠ႒ဆီက လက္မွတ္ရယ္ ၄ ေသာင္းေလာက္ ကုန္ခဲ့တယ္တဲ့။ အဲဒါ ေၾကာင့္ က်ေနာ္ျပန္လြတ္လာတာတဲ့။

တပ္ထဲကို လိုက္သြားေသးလား။ သားနဲ႔ေတြ႔ရလား။

သြားေတြ႔ေတာ့ ဂိတ္မႉးေတြက သင္တန္းက ဆင္းေတာ့မွ ေတြ႔ခြင့္ေပးႏိုင္မယ္လို႔ ေျပာတယ္။ အခု ဒီရက္ပိုင္းကေတာ့ ခင္ဗ်ား ဘယ္လိုပဲလာလာ ေတြ႔ခြင့္မေပးႏိုင္ဘူးလို႔ ေျပာလႊတ္လိုက္ပါတယ္။ အဲဒီ ဂိတ္ေပါက္ဝမွာ ဝမ္းနည္းလြန္းလို႔ ငိုယိုေတာင္းပန္းတာကို မရပါဘူးရွင္။ အထဲမွာ က်မသားေလးေရာ၊ ေခၚသြားတဲ့ ဒုတပ္ၾကပ္ ႏိုင္ဝင္းေရာရွိတယ္။ ေခၚမေပးဘူး။ ႏိုင္ဝင္းနဲ႔လည္း ေတြ႔ခြင့္မေပးဘူး က်မကို။

အန္တီ့သားနဲ႔ပါတ္သက္ၿပီး ျပန္လြတ္လာတဲ့ ကိုၿဖိဳးကေရာ ဘာေတြမ်ား ျပန္ေျပာျပေသးလဲ ခင္ဗ်ာ။

အခုလြတ္လာတဲ့ ကိုၿဖိဳးက ေျပာတယ္။ လိုက္ရင္ေတာ့ ျမန္ျမန္လိုက္တဲ့ သူတို႔ ဒီလထဲမွ မေကြးက ၈၈ ကို ေဆးစစ္ပို႔ေတာ့မွာတဲ့။ ေသနတ္နဲ႔ ထမင္းစားလည္း ၿခိမ္းေျခာက္၊ အိမ္သာတက္လည္း ၿခိမ္းေျခာက္ လုပ္ေနတယ္။ ကေလးကလည္း ေတာ္ေတာ္ၾကိးကို ငိုေနတယ္တဲ့။ ကေလးက ထမင္းလည္းမစားႏိုင္ ဘာမွကို မလုပ္ႏိုင္ဘူး။ ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္ၾကီး ျဖစ္ေနတယ္တဲ့။

အန္တီ့သား အခုလိုအဖမ္းခံရတာကိုသိေတာ့ အန္တီရဲ႕စိတ္ထဲမွာ ဘယ္လိုခံစားရလဲ။ အန္တီ့အေနနဲ႔ေရာ ဘယ္လိုလုပ္မယ္လို႔ စိတ္ကူးလဲ။

က်မ မတရားၾကီးကို ခံစားေနရပါတယ္ရွင္။ က်မမွာ ဒီသားေလးတေယာက္ထဲ ရွိတာပါ။ က်မတို႔မွာ အေမတခု သားတခုဘဝနဲ႔ ႐ုန္းကန္ေနၾကရတာပါရွင္။ ကူညီၾကပါဦး။ က်မသားေလး အိမ္ျပန္ေရာက္ရင္ က်မ ေက်နပ္ပါၿပီ။ က်မသားေလးက ၁၄ ႏွစ္ေက်ာ္ပဲ ရွိေသးတယ္။

(ကိုဝိုင္း တည္းျဖတ္သည္။)

source by : http://www.mizzimaburmese.com