Saturday, October 25, 2008

ေအာင္ျမင္ရမည္ဟူေသာစိတ္


ကိုယ့္ေ႐ွ ့မွာ မနည္း ေခါင္းေမာ့ၾကည့္ရသည့္ ျမင့္မားေသာ တန္းတခုကို တုတ္႐ွည္တစ္ေခ်ာင္း အကူအညီျဖင့္ လႊားခနဲ ခုန္ေက်ာ္လိုက္ေသာ အားကစားသမား၏ ေအာင္ျမင္လွပေသာ စြမ္းရည္ျပကြက္ကို ျမင္ဖူးၾကပါလိမ့္မည္။
တုတ္ေထာက္ခုန္သမား၏ အံ့ဖြယ္စြမ္းေဆာင္ခ်က္အတြက္ သူႏွင့္အတူ အားရဂုဏ္ယူကာလက္ခုပ္ၾသဘာ ေပးၾကပါလိမ့္မည္ ။
တစ္ခါတစ္ရံေတာ့လည္း “ ဒါေလာက္ကေတာ့ အံ့ၾသစရာ မဟုတ္ပါဘူးေလ၊ သူကခုန္ႏုိင္မွာေပါ့၊ ကြ်မ္းက်င္သူေပကိုး ” ဟု ေတြးမိေတာင္ေတြးမိပါလိမ္မည္ ။
မွန္သည္။ သူသည္ကြ်မ္းက်င္သူျဖစ္သည္။ သို ့ေသာ္ ကြ်မ္းက်င္သူျဖစ္သျဖင့္ ထိုသို ့ေသာ္ တန္းအျမင့္ေတြကို အၿမဲအလြယ္တကူ ေက်ာ္လႊားႏုိင္မည္ဟု ယူဆရပါမည္လား ။
မဟုတ္ပါ ။ သူလည္း အလြယ္တကူ ေက်ာ္လႊားႏုိင္ခဲ့ျခင္း မဟုတ္ပါ ။ ေက်ာ္လႊားသည့္ အႀကိမ္တိုင္းပင္ သူ ့စိတ္ထဲမွာ သည္တိုင္းကို ငါ ေက်ာ္ႏုိင္ရမည္ ဟူေသာ ထက္သန္ယံုၾကည္မွ ု ့ အျပည့္၊ ေလ့က်င့္ထားသည့္ သူ ့ေျခေထာက္ သူ ့လက္ေမာင္း သူ့့့့့့့့့့့့့ ့ေခါင္း သူ ့ခါး မ်ားထဲမွာ တစ္မုဟုတ္ ထုတ္လႊတ္မည့္ စြမ္းအားမ်ားအျပည့္ ရွိေနစၿမဲျဖစ္သည္ ။
သည္စြမ္းအားေတြ၏ ရုတ္တရက္ ေပါက္ကြဲတြန္းလႊတ္အားျဖင့္ပင္ တုတ္ေထာက္သည့္ သူ ့အား တန္းအေပၚ ေက်ာ္သည္အထိ ေလထဲသို ့ ပစ္တင္ေပးႏုိင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္ ။
တန္းကိုေက်ာ္လႊားႏုိင္သည့္ အႀကိမ္တိုင္းပင္ သူသည္ စိတ္ဓါတ္အားအျပည့္၊ ကာယအားအျပည့္ စိုက္ထုတ္ခဲ့ရၿမဲျဖစ္သည္ ။
အားတစ္ခုခု ေလ်ာ့သည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ သည္တန္းကို သူမေက်ာ္ႏုိင္ေတာ့ ။

စာေရးသူ ။ ။ ေဖျမင့္
တင္ျပသူ ။ ။ ေနာ္မန္

အျပည္႔အစုံ ဖတ္ရန္ ...

ေက်ာ့ကြင္းထဲကလမ္း

ျမစ္က်ဥ္းထဲက အခြံလြတ္ေတြနဲ ့
ခပ္ညံ့ည့ံမာလိမ္မႉးရဲ ့ သေဘၤာပ်က္ႀကီး
အမွီးမက်က္ ေခါင္းမက်က္နဲ ့မ်ား
လာဘ္႐ႊင္ေနေသးရဲ ့ ။

အမူးမေျပေတာ့တဲ့ ႏုိက္ကလပ္ေတြနဲ ့
စကပ္တိုတိုဝတ္ထားတဲ့ ဟိုတယ္ေတြလဲ
ထိုးထိုးေထာင္ေထာင္နဲ ့
မီးမရတဲ့ ၿမိဳ ့ျပႀကီးခမ်ာေတာ့
အနံ ့တေထာင္းေထာင္း ယင္တေလာင္းေလာင္း
လမ္းမ႐ွိတဲ့ အခန္းထဲမွာေတာ့
မလြတ္လပ္ေသးတဲ့ ေျခလွမ္းေတြ
ညအိပ္ေနေလရဲ ့ ။ ။

ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းေထာင္တြင္း ... မွ ... အမ်ဳိးသမီးတဦး

အျပည္႔အစုံ ဖတ္ရန္ ...

Wednesday, October 22, 2008

အေမရိကန္သမၼတကေတာ္ ေလာ္ရာဘုရွ္ႏွင့္ စီအန္အန္သတင္းေထာက္ မစၥဇိန္းဗားဂ်ီး ေတြ႔ဆံုေမးျမန္းခန္းမွ ျမန္မာႏုိင္ငံဆုိင္ရာေကာက္ႏုတ္ခ်က္



ေမး။ ။ ျမန္မာႏိုင္ငံကိစၥကို စၿပီ္းေျပာၾကပါစို႔။ ျမန္မာႏိုင္ငံအေပၚကို ႏိုင္ငံတကာကေန ဘယ္လိုဖိအားမ်ဳိးေတြ ခ်မွတ္က်င့္သံုး တာကို ေတြ႔ျမင္လိုပါသလဲ။

မစၥဘုရွ္ွ္ွ္။ ။ က်မအေနနဲ႔ ႏိုင္ငံအားလံုးက ဖိအားေပးတာကို ျမင္ေတြ႔လိုပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံေတြျဖစ္တဲ့ တ႐ုတ္နဲ႔ အိႏၵိယႏိုင္ငံေတြက ဗိုလ္ခ်ဳပ္သန္းေရႊနဲ႔ တျခားဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြအေပၚမွာ ဖိအားေပးမႈမ်ဳိးကို တကယ္အားထုတ္ႀကိဳးစားတာကို ျမင္လိုပါတယ္။

ေမး။ ။ ဘယ္လိုမ်ဳိး အားထုတ္တာမ်ဳိးကို ဆိုလိုတာပါလဲ။
မစၥဘုရွ္။ ။ သူတို႔အေနနဲ႔ ဖိအားေပးတဲ့ေနရာမွာ ဘ႑ာေရးနဲ႔ စီးပြားေရး နည္းလမ္းေတြ သံုးလို႔ရပါတယ္။ သူတို႔ဟာ ျမန္မာစစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြရဲ႕ အႀကီးဆံုး ကုန္သြယ္ဖက္ေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံဟာ ျမန္မာရဲ႕ ကုန္သြယ္ဖက္ႏိုင္ငံႀကီးတခု ျဖစ္ၿပီး အဲဒီအခ်က္ဟာ စစ္အစိုးရကို ပိုၿပီးခိုင္မာေစတာပါ။ ျမန္မာဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြဟာ ေက်ာက္မ်က္ရတနာေတြကို ျပည္ပကို ေရာင္း ခ်တယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ သဘာ၀သယံဇာတအင္မတန္ေပါႂကြယ္တဲ့ႏိုင္ငံပါ။ ေရနံနဲ႔ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႔ေတြရွိတယ္။ ကၽြန္းသစ္ အပါအ၀င္ သစ္မ်ဳိးစံု အေျမာက္အျမားကို ျမန္မာနယ္စပ္ကိုျဖတ္ၿပီး တ႐ုတ္ထဲကို ေရာင္းခ်ေနတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ဖိအားေပးဖို႔ ကိစၥဟာ ႏိုင္ငံအားလံုးအတြက္ သိပ္ကိုအေရးႀကီးတယ္လို႔ က်မယူဆပါတယ္။ အဲဒီကိစၥဟာ အေကာင္းဆံုးနည္းလမ္းလို႔လည္း ယူဆပါတယ္။
က်မတို႔ အေမရိကန္ႏိုင္ငံက ျမန္မာစစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြနဲ႔ သူတို႔အုပ္စုကို တိုက္႐ိုက္ဦးတည္တဲ့ ဘ႑ာေရးပိတ္ဆို႔မႈအပါအ၀င္ ပိတ္ဆို႔ မႈေတြ ခ်မွတ္ထားပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံကေန ဘယ္လိုေက်ာက္မ်က္မ်ဳိးမွ အေမရိကန္ေစ်းကြက္ထဲသုိ႔ တင္သြင္းတာကို အေရးယူတားျမစ္တဲ့ JADE Act ဥပေဒအသစ္ကို သမၼတက မၾကာေသးမီကဘဲ လက္မွတ္ထိုး အတည္ျပဳလိုက္ပါၿပီ။

ေမး။ ။ ဟုတ္ပါၿပီ။
ွမစၥဘုရွ္။ ။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ေက်ာက္မ်က္ေရာင္း၀ယ္တဲ့ လုပ္ငန္းရွင္ႀကီးေတြ၊ ကုမၸဏီႀကီးေတြနဲ႔ အလွျပင္ဆင္သူေတြကေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံကလာတဲ့ ေက်ာက္မ်က္ေတြကို မသံုးၾကေတာ့ပါဘူး။

ေမး
။ ။ ဒီနည္းနဲ႔ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြအေပၚ စီးပြားေရးအရ ဖိအားေပးႏိုင္မယ္ဆိုတဲ့သေဘာလား။
မစၥဘုရွ္။ ။ အကယ္၍ သူတို႔အေနနဲ႔ အဲဒီလိုမ်ဳိး စီးပြားေရးအရ ဖိအားေပးႏိုင္မယ္ဆိုရင္ တကယ္ထိေရာက္မွာပါ။ ျမန္မာဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြဟာ တ႐ုတ္နဲ႔ အိႏၵိယကေနရတဲ့ ေငြေတြနဲ႔ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ က်ားကန္ထားၿပီး တရား၀င္ျဖစ္ေအာင္လုပ္ေန တာပါ။

ေမး။ ။ သမၼတကေတာ္အေနနဲ႔ ျပည္ပေရာက္ေနတဲ့ (ျမန္မာ) ဘုန္းေတာ္ႀကီးတပါးနဲ႔ စကားေျပာခြင့္ရခဲ့တယ္ေနာ္။
မစၥဘုရွ္။ ။ ဟုတ္ပါတယ္။

ေမး။ ။ အဲဒီဘုန္းႀကီးထံကေန ဘာေတြ သိခဲ့ပါသလဲ။ ဘာေတြေျပာခဲ့ၾကလဲ။ ဒီေန႔ လက္ရွိအေျခအေနကေရာ ဘာေတြျဖစ္ေနလဲ နည္းနည္းေျပာျပေပးပါ။
မစၥဘုရွ္။ ။ အဲဒီဦးဇင္းဟာ အေမရိကန္ႏိုင္ငံမွာ မၾကာခင္ကမွ ဒုကၡသည္အျဖစ္ခိုလံႈခြင့္ရတဲ့ ရဟန္းငယ္တပါးပါ။ ၿပီးခဲ့တဲ့ တႏွစ္ ေသာႀကၤာေန႔က ျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး ျမန္မာစစ္တပ္ရဲ႕ ရက္ရက္စက္စက္ ၿဖိဳခြင္းတာကို ခံခဲ့ရတဲ့ ေ႐ႊ၀ါေရာင္ဆႏၵထုတ္ေဖာ္လႈပ္ရွား မႈမွာ ပါ၀င္ခဲ့သူပါ။ သူ႔အေနနဲ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ဘာေတြျဖစ္ပ်က္ေနတယ္ဆိုတာသိႏုိင္ဖို႔ ႏိုင္ငံတကာအသိုင္းအ၀န္းတခုလုံးက ျမန္မာႏိုင္ငံကိစၥ ၾကည့္ေစခ်င္တယ္။
ကုလသမဂၢကလည္း (ျမန္မာႏုိင္ငံကုိ) ကိုယ္စားလွယ္ တႀကိမ္မက လႊတ္ၿပီးပါၿပီ။ ဘန္ကီမြန္းကိုယ္တိုင္လည္း သြားခဲ့ၿပီးပါၿပီ။ သူက ကုလသမဂၢနဲ႔ ႏိုင္ငံတကာအသိုင္းအ၀န္းအေနနဲ႔ ဖိအားေတြ ဒီထက္ပိုၿပီးေပးေစခ်င္ပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ ျပႆနာေတြဟာ ၾကာျမင့္ေနပါၿပီ။ ၁၉၉၀ ခု ေရြးေကာက္ပြဲမွာ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ (အန္အယ္လ္ဒီ) က အႏိုင္ရခဲ့တယ္။ အဲဒီေနာက္ ခ်က္ခ်င္းဆိုသလို သူတို႔ရဲ႕ေခါင္းေဆာင္ ေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္ခ်လိုက္တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ကစၿပီး အက်ယ္ခ်ဳပ္ ခဏခဏခံေနရတယ္။ ၿပီးေတာ့ အဲဒီေရြးေကာက္ပြဲေနာက္ပိုင္း ျမန္မာျပည္သူေတြရဲ႕ ဆႏၵသေဘာထားေတြလည္း တႀကိမ္မွ် ေဖာ္ျပခြင့္ မရေတာ့ပါဘူး။

ေမး။ ။ ျမန္မာစစ္အစိုးရက အာဏာကုိ ၿမဲၿမဲကုိင္ထားတာဆုိေတာ့ကာ ခုန သမၼတကေတာ္ စကားေျပာခဲ့တဲ့ ဦးဇင္းေလးအေနနဲ႔ အရာအားလုံးကုိ အေကာင္းျမင္တဲ့သေဘာရွိပါသလား။
မစၥဘုရွ္။ ။ ဟုတ္ပါတယ္။ ျမန္မာစစ္အစိုးရဟာ အာဏာကုိ ၿမဲၿမဲ ကုိင္ထားႏုိင္ပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ ေရာက္လာတဲ့အကူအညီေတြ၊ ဆုိက္ကလုန္းမုန္တုိင္းအၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံေရာက္လာတဲ့ အကူအညီေတြႏွစ္မ်ိဳးလုံး ေနာက္ဆုံး စစ္အစိုးရ အက်ိဳးစီးပြားအတြက္ ျဖစ္ကုန္တယ္ေလ။ ဘာလုိလဲဆုိေတာ့ ျပည္သူေတြကလည္း ဒီအကူအညီေတြနဲ႔ အစိုးရက သူတုိ႔ကုိ ကူေနသလုိ ဒီအကူအညီေတြကပဲ စစ္အစိုးရကုိ သက္ဆုိးရွည္ေအာင္ ပံ့ပုိးေပးေနတယ္လို႔ ျမင္ေနၾကတယ္။

ေမး။ ။ ျမန္မာႏိုင္ငံအေရးကို စိတ္၀င္စားၿပီး လႈပ္ရွားဖို႔ ျဖစ္လာရတာ ဘယ္လိုအေၾကာင္းေၾကာင့္ပါလဲ။
မစၥဘုရွ္။ ။ ေအာင္ဆန္းစုၾကည္အေၾကာင္းကို က်မ ပထမဆံုး ေလ့လာခဲ့ပါတယ္။ သူဟာ က်မ ေလ့လာခဲ့တဲ့ အမ်ဳိးသမီးတဦးပါပဲ။ သူေရးတဲ့ Freedom From Fear ဆိုတဲ့ စာအုပ္ကိုဖတ္ၿပီးေတာ့ သူ႔ကုိသေဘာက်မိတယ္။ သူ႔ကုိေထာက္ခံတဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြ အေမရိကန္မွာအမ်ားႀကီးပဲ၊ က်မမိတ္ေဆြေတာင္ပါတယ္။ အဲဒီအထဲမွာ က်မရဲ႕ ၀မ္းကြဲေဆြမ်ဳိးတေယာက္ေတာင္ပါတယ္။
အဲဒီမိတ္ေဆြေတြဆီကေန ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အေၾကာင္း အရင္ေလ့လာခဲ့ပါတယ္။ သူ႔အေၾကာင္း ပိုၿပီးေလ့လာေလ ျမန္မာႏိုင္ငံအေၾကာင္း ပိုသိေလ ပုိၿပီးစိတ္ပ်က္ေလပါပဲ။ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ အေရွ႕ေတာင္အာရွမွာ အရင္ကဆို ျမန္မာႏိုင္ငံကို စပါးက်ီတခုလို႔ တင္စားၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့ ျမန္မာႏုိင္ငံဟာ စဥ္းစားေတြး ေခၚဥာဏ္ျမင့္တယ္၊ ပညာတတ္ေတြေပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ခုခ်ိန္မွာ အဲဒီလိုမဟုတ္ေတာ့ဘူး။ အထူးသျဖင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြက တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားေတြ စုေ၀းမွာေၾကာက္ၿပီး တကၠသိုလ္ေတြအပါအ၀င္ စာသင္ေက်ာင္းေတြကို ပိတ္ပစ္ခဲ့လို႔ အိမ္ေတြမွာပဲ ေလ့လာေနရတယ္။
တိုင္းျပည္ကေတာ့ အဖက္ဖက္ကေန ယိုယြင္းပ်က္စီးေနၿပီ။ တခ်ိန္မွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ သြားက်မွာပဲ။ သူတုိသြားၿပီဆုိရင္ ျပည္သူေတြလည္း တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ကုိယ့္ဆႏၵကုိ ထုတ္ေဖာ္ခြင့္ရလာမွာပါ။ ၿပီးရင္ေတာ့ ျပည္သူေတြ သူတို႔တိုင္းျပည္ကို အစကေန ျပန္တည္ေဆာက္ၾကရမွာပါ။ တာလီဘန္ေခတ္ၿပီးတဲ့ေနာက္ အာဖဂန္နစၥတန္ကို ျပန္ထူေထာင္ရသလိုမ်ဳိးေပါ့။

မွတ္ခ်က္ ။ ။ ေခတ္ၿပိဳင္..... မွ ကူးယူတင္ျပပါ၏ ။

အျပည္႔အစုံ ဖတ္ရန္ ...

Tuesday, October 21, 2008

စားသံုးသူမ်ားအေရး စစ္အစိုးရ ေခါင္းထဲ လံုး၀ မရွိ

ယခင္က တရုတ္ႏိုင္ငံထုတ္ လူသံုးကုန္ပစၥည္းမ်ားကို အားထားမွီခိုေနရရာမွ တဖန္ေျပာင္းျပန္လွန္၍ ျမန္မာစစ္အစိုးရက ယခုေတာ့ တရုတ္ႏိုင္ငံထုတ္ ႏို႔ထြက္ပစၥည္းမ်ားကို မသံုးစြဲၾကရန္ စားသံုးသူမ်ားကို တိုက္တြန္းေနျပန္သည္။

ယခင္က အိမ္နီးခ်င္းတရုတ္ႏိုင္ငံတြင္ အဆိပ္သင့္ႏို႔မႈန္႔မ်ား ျပႆနာတက္ေနသည့္ အေၾကာင္း၊ တရုတ္ႏိုင္ငံမွ စက္မႈထုတ္ ကုန္ မယ္လမင္းဓါတ္ (melamine) ပါ၀င္ၿပီး အဆိပ္သင့္ေစသည့္ႏို႔မႈန္႔ကို ေသာက္သံုးမိသည့္အတြက္ေၾကာင့္ ကေလးအခ်ဳိ႔ ေသဆံုးခဲ့ရၿပီး ေထာင္ႏွင့္ခ်ီ၍ ဖ်ားနာခဲ့ၾကရသည့္ အေၾကာင္းကို အစိုးရအာေဘာ္ သတင္းစာမ်ားက အေမွာင္ခ်ထားခဲ့ၿပီးမွ ယခုကဲ့သို႔ တိုက္တြန္းခ်က္ ထြက္ေပၚလာျခင္း ျဖစ္သည္။

အစိုးရက ႏို႔မႈန္႔အႏၱရာယ္ကို ေနာက္က်မွ ထုတ္ျပန္ေၾကညာ သတိေပးခဲ့ရံုသာမက၊ ေစ်းဆိုင္မ်ားမွ မယ္လမင္းဓါတ္ ပါ၀င္ ေနသည့္ ႏို႔မႈန္႔မ်ားကို စစ္ေဆးရန္၊ ဖယ္ရွားဖ်က္ဆီးရန္ တာ၀န္ယူလုပ္ေဆာင္မည့္ အဖြဲ႔မ်ား ဖြဲ႔စည္းတာ၀န္ေပးခဲ့ျခင္းလည္း မရွိပါ။ သတင္းစာမ်ားတြင္ ထုတ္ျပန္ခ်က္ ေဖာ္ျပရံုမွ်သာ ရွိခဲ့ပါသည္။

သိရွိရသမွ် ႏို႔မႈန္႔ျပႆနာႏွင့္ ပတ္သက္၍ အေရးယူေဆာင္ရြက္မႈမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဗဟိုအစားအေသာက္ႏွင့္ ေဆး၀ါးကြပ္ကဲ ႀကီးၾကပ္ေရးအဖြဲ႔ အာဏာပိုင္မ်ားက မြန္ဂိုလီးယားအတြင္းပိုင္းေဒသ ယီလီ စက္မႈအုပ္စု (Yili Industrial Group) မွ တင္ သြင္းလာခဲ့သည့္ မယ္လမင္းဆိပ္သင့္ေနသည့္ ကေလးအစားအစာ ၁၆ တန္ကို ဖ်က္ဆီးပစ္ခဲ့ျခင္းမွ်သာ ျဖစ္ပါသည္။

ေငြေၾကးမတတ္ႏိုင္ၾက၍ အဖိုးခ်ဳိပစၥည္းေနာက္လိုက္ေနၾကရသည့္ စားသံုးသူမ်ားက ပလပ္စတစ္အိပ္မ်ားႏွင့္ ျပန္လည္ ထုပ္ပိုးေရာင္းခ်ေနသည့္ ႏို႔မႈန္႔မ်ား၊ ရက္စြဲလြန္ ထုတ္ကုန္မ်ား သံုးစြဲေနၾကရျခင္းကို ကာကြယ္တားဆီးေပးမႈ အလ်ဥ္းမရွိခဲ့ဟု ဆိုရမည္ျဖစ္သည္။ မယ္လမင္းဓါတ္ပါ၀င္သည့္ ႏို႔မႈန္႔ကို ေသာက္သံုးမိ၍ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ကေလးမည္မွ် ထိ ခိုက္ဖ်ားနာ ခဲ့သည္ကိုလည္း အတိအက် မသိရွိရပါ။

အစိုးရက စားသံုးသူမ်ားအေရး ကာကြယ္ေပးႏိုင္ေရးအတြက္ ဥပေဒျပဌာန္းေဆာင္ရြက္ေပးျခင္း မရွိသလို၊ အစိုးရကိုယ္၌က စားသံုးသူမ်ား ေဘးကင္းလံုျခံဳေရးထက္ ၎တို႔ႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ထားသည့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား အက်ဳိးအျမတ္အတြက္ကို သာ ပို၍ အာရံုထားေနခဲ့သည္။

မယ္လမင္းဓါတ္ပါသည့္ ႏို႔မႈန္႔တခုတည္းသာ မဟုတ္ပါ။ အျခားေနရာမ်ားတြင္လည္း ကာကြယ္ေပးမႈမ်ား ကင္းမဲ့ေနပါသည္။ လြန္ခဲ့သည့္ အပတ္အနည္းငယ္က ခရီးသြားမ်ား စီးလာၾကသည့္ သဘာ၀ဓါတ္ေငြ႔ (CNG) သံုး ယာဥ္မ်ား ၃ စင္းတိုင္တိုင္ ေပါက္ကြဲမႈ ျဖစ္ပြားခဲ့ပါေသးသည္။ သို႔အတြက္ေၾကာင့္ ခရီးသြားေနၾကရသည့္သူမ်ား က ဓါတ္ေငြ႔သံုး ဘတ္စကားမ်ား စီးရမည္ဆိုလွ်င္ စိုးရြံ႔ေနၾကရသည္။

တိုက္ႀကီး-ရန္ကုန္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေပါက္ကြဲမႈတြင္ ေမာင္းႏွင္လာ သည့္ ပစ္ကပ္ကားေပၚရွိ လူ ၇ ဦး အသက္ဆံုးရႈံးခဲ့ရၿပီး၊ တဦးအျပင္းအထန္ ဒဏ္ရာရရွိခဲ့သည္။ ကားေမာင္းသူ၊ စပယ္ယာ ႏွင့္ အျခားခရီးသည္ ၅ ဦး ေပါက္ကြဲမႈတြင္ ပြဲခ်င္းၿပီး အသက္ဆံုးရႈံးခဲ့ရပါသည္။

ေအာက္တိုဘာလ ၁၀ ရက္ေန႔တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႔လယ္တြင္ ဘတ္စကားတစီး ေပါက္ကြဲခဲ့ေသးသည္။ သို႔ေသာ္ ကံေကာင္း ေထာက္မ၍ ထိခိုက္ဒဏ္ရာရမႈ မရွိခဲ့ပါ။ စက္တင္ဘာလဆန္းပိုင္းက ျဖစ္ခဲ့သည့္ အင္းစိန္ၿမိဳ႔နယ္တြင္း ဘတ္စကား ေပါက္ ကြဲမႈတြင္မူ လူ ၂ ဦး ဒဏ္ရာရရွိခဲ့ပါသည္။

ေပါက္ကြဲမႈျဖစ္ပြားခဲ့ရသည့္ အေၾကာင္းရင္းကို "စစ္ေဆးေနဆဲရွိေၾကာင္း" အာဏာပိုင္မ်ားက ေျပာဆိုၾကေသာ္လည္း ေလ့လာသူမ်ားကမူ စစ္အစိုးရက လူအမ်ား ေမ့ေလ်ာ့သည္အထိ အခ်ိန္ယူ ေစာင့္ေနၾကၿပီး၊ ေနာက္ဆံုး မည္သို႔မွ်အေရးယူ ေဆာင္ရြက္ျခင္းမရွိဘဲ ၿပီးသြားလိမ့္မည္ဟု ယံုၾကည္ေနၾကပါသည္။

ထိုသို႔ယံုၾကည္ရန္လည္း အေၾကာင္းက ခိုင္လံုေနပါသည္။ သဘာ၀ဓါတ္ေငြ႔ (CNG) သံုးယာဥ္မ်ားအျဖစ္ ေျပာင္းေပးသည့္ လုပ္ငန္း၊ ဓါတ္ေငြ႔ျဖည့္ဆိုင္ စသည့္ လုပ္ငန္းမ်ားကို အဓိကလုပ္ကိုင္ေနသည့္ အိုင္ဂ်ီအီး ကုမၸဏီလီမိတက္ (IGE Co. Ltd) မွာ စစ္အစိုးရအတြင္း အာဏာႀကီးသည့္ စက္မႈ (၁) ၀န္ႀကီးဦးေအာင္ေသာင္း၏ သားမ်ား ပိုင္ဆိုင္လုပ္ကိုင္ေနသည့္ ကုမၸဏီ ျဖစ္ၿပီး စစ္အစိုးရႏွင့္ အလြမ္းသင့္ေနေသာ ကုမၸဏီျဖစ္ေနသည္။ ထို႔အျပင္ ဦးေအာင္ေသာင္းကိုယ္၌ကလည္း စစ္အစိုးရ၏ ထိပ္သီးေခါင္းေဆာင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးသန္းေရႊ၏ ပင္မ သာ၀ကတဦးသဖြယ္ အားကိုးေနရေသာေၾကာင့္ ဆက္လက္အေရး ယူဖြယ္ မရွိဟု တြက္ခ်က္ေနၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႔ခံ လူတဦးက ၿမိဳ႔တြင္း သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးအတြက္ သြားလာၾကရမည့္ ဘတ္စကားမ်ား၊ ယာဥ္မ်ား စီးရန္ ေၾကာက္ရြံ႔ေနၾကရသည့္ အေျခအေနကို "ဗံုးေပၚမွာ ထိုင္ေနၾကရသလိုပဲဗ်ာ" ဟု ဆိုခဲ့ပါသည္။


ရဲနည္ | ေအာက္တိုဘာ ၂၀၊ ၂၀၀၈

မွတ္ခ်က္ ။ ။ ဧရာဝတီ ... မွ ကူးယူတင္ျပပါ၏ ။

အျပည္႔အစုံ ဖတ္ရန္ ...

Sunday, October 19, 2008

ျမန္မာစစ္အစိုးရ ျပဳျပင္ရန္ လုိအပ္သည့္ ျမန္မာႏုိင္ငံဆုိင္ရာ ကုလသမဂၢ လူ႕အခြင့္အေရး ကုိယ္စားလွယ္၏ တုိက္တြန္းခ်က္မ်ား

ပီတာေအာင္ (စုစည္းတင္ျပသည္)

အႀကံျပဳခ်က္ (၁) ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ဥပေဒျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားကို အေျခခံဥပေဒသစ္၊ ႏိုင္ငံတကာ တာ၀န္၀တၱရားမ်ားႏွင့္ အညီ ျပန္္သံုးသပ္ရန္။

အေျခခံဥပေဒသစ္ အခန္း (၁) ႏွင့္ (၈)တို႔တြင္ လြတ္လပ္စြာထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုခြင့္၊ ေတြးေတာႀကံဆခြင့္ႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ စု႐ံုးဖြဲ႕စည္းခြင့္ စသည့္အခြင့္အေရးမ်ား ေပးထားသည္ဟု အမ်ဳိးသားညီလာခံက်င္းပေရးေကာ္မရွင္ႏွင့္ ေတြ႕ဆံုရာတြင္ မစၥတာကင္တာနာကို ေျပာၾကားခဲ့သည္။ ထိုအခြင့္အေရးမ်ားသည္ လူ႔အခြင့္အေရး ေၾကညာစာတမ္းအပုဒ္ (၁၉)၊ (၂၀) တို႔တြင္ ေပးထားသည့္အခြင့္အေရးႏွင့္လည္း ကိုက္ညီသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္သူလူထုအေနျဖင့္ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲျဖစ္စဥ္၌ ထိုအခြင့္အေရးမ်ားကို ခံစားပိုင္ခြင့္ရွိေၾကာင္း တင္ျပထားသည္။

အဆိုပါအခြင့္အေရးမ်ားကို ကန္႔သတ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္ထားသည့္ ျပည္တြင္းဥပေဒအခ်ဳိ႕ကို သံုးသပ္ျပင္ဆင္ရန္ အႀကံျပဳ သည္။ ထိုဥပေဒမ်ားအနက္ ႏိုင္ငံေတာ္အား ေႏွာင့္ယွက္ဖ်က္စီးလိုသူမ်ား၏ေဘးအႏၱရာယ္မွာ ကာကြယ္သည့္ ဥပေဒ (၁၉၇၅)၊ အေရးေပၚစီမံခ်က္ဥပေဒ (၁၉၅၀)၊ ပံုႏွိပ္ထုတ္ေ၀ ဥပေဒ (၁၉၆၂)၊ သင္းပင္းဖြဲ႔စည္းခြင့္ဥပေဒ (၁၉၈၈)၊ ႐ုပ္ျမင္သံၾကားႏွင့္ဗီဒီယို ဥပေဒ (၁၉၈၅) စသျဖင့္ ပါ၀င္သည္။ ထိုဥပေဒမ်ားသည္ အေျခခံလူ႔အခြင့္အေရး၊ အေျခခံ ဥပေဒသစ္ႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာ စံခ်ိန္၊ စံညႊန္းမ်ားအၾကား ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ေနသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ လူ႔အခြင့္အေရး ေၾကညာစာတမ္း၊ ကေလးသူငယ္အခြင့္အေရးဆိုင္ရာ သေဘာတူညီခ်က္၊ အမ်ဳိး သမီးမ်ားအား ႏွိမ္ခ်ခြဲျခားဆက္ဆံမႈ ပေပ်ာက္ေရးသေဘာတူညီခ်က္၊ အိုင္အယ္လ္အို သေဘာတူညီခ်က္မ်ား ထုိးထားခဲ့သည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ ကုလသမဂၢအဖြဲ႔၀င္ျဖစ္သည့္အေလွ်ာက္ ၁၉၄၈ ခု လြတ္လပ္ေရးရၿပီးမၾကာမီကပင္ ကုလသမဂၢ ပဋိညာဥ္စာခ်ဳပ္ကို လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့ေသာႏိုင္ငံျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံတကာသေဘာတူညီခ်က္မ်ားကို ေလးစားလိုက္နာရန္ တာ၀န္ရွိသည္။

အႀကံျပဳခ်က္ (၂) ယံုၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္ အက်ဥ္းက်ခံေနရသည့္ အက်ဥ္းသားမ်ားကို ျပန္လႊတ္ရန္။

၁၉၈၈ ကတည္းက ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေပါင္း (၂,၀၀၀) ေက်ာ္ ျမန္္မာႏိုင္ငံရွိ အက်ဥ္းေထာင္အသီးသီးတြင္ ယံုၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္ အက်ဥ္းက်ခံေနရသည္။ ယံုၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္ အက်ဥ္းက်ခံေနရသူမ်ားသည္ လြပ္လပ္စြာ ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုခြင့္၊ လြတ္လပ္စြာ ေတြးေခၚခြင့္ႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ စု႐ံုးဖြဲ႕စည္းခြင့္တို႔ကို ေဆာင္ရြက္ခဲ့သျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ဥပေဒျဖင့္ တရားစြဲခံရသူမ်ားျဖစ္သည္။ ၎တို႔သည့္ တရား႐ံုးတက္ခြင့္မရသလို တရား႐ံုး၌ ဥပေဒ ေၾကာင္းအရ လြပ္လပ္စြာ ေဆာင္ရြက္ခြင့္ ျငင္းပယ္ခံခဲ့ရသူမ်ားျဖစ္သည္။ ထိုအေျခအေန (၂) ရပ္သည္ အေျခခံ လူ႔အခြင့္အေရး၊ ႏိုင္ငံတကာ လူ႔အခြင့္အေရး ေၾကညာစာတမ္းတို႔ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေနသည္။

ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီခရီးလမ္း၌ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲပါ၀င္သည္။ အားလံုးပါ၀င္ျခင္းႏွင့္ လြတ္လပ္၍ တရားမွ်တမႈသည္ ေရြးေကာက္ပြဲ အႏွစ္သာရျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ား လြတ္လပ္စြာပါ၀င္ခြင့္မရွိပါက ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲ အေပၚ အမ်ားယံုၾကည္မႈအား ထိခုိက္ႏိုင္သည္။ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ား လႊတ္ျခင္းသည္ တင္းမာမႈမ်ားကို ေလ်ာ့ခ် ရာေရာက္ၿပီး ႏိုင္ငံေရး၌ ပါ၀င္မႈကို ျမႇင့္တင္ရာေရာက္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ၎တို႔အား လႊတ္ေပးျခင္းသည္ ဒီမိုကေရစီ ခရီးအတြက္ အခရာက်သည့္ လူ႔အခြင့္အေရးဆိုင္ရာလိုအပ္ခ်က္ျဖစ္သည္။

ျမန္မာအစိုးရသည္ ယခင္က လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ေပးကာ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားကို လႊတ္ေပးေလ့ရွိသည္။ ထိုသို႔ ေထာင္သက္တမ္း ေလ်ာ့ေပးျခင္း၊ ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ားျဖင့္ ျပန္လႊတ္ေပးျခင္းတို႔ကို ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္သည္။ လႊတ္ေပးရာတြင္ သက္ႀကီးရြယ္အိုမ်ား၊ နာမက်န္းသူမ်ား၊ ႏိုင္ငံေရးအဖြဲ႔အစည္းမွ ထင္ရွားသူမ်ား၊ တိုင္းရင္းသား ေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ ႏွစ္ရွည္အက်ဥ္းက်ခံေနရသူမ်ား၊ ဘာသာေရးအဖြဲ႔အစည္းမ်ားမွ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ အမ်ဳိးသမီးႏွင့္ ကေလး ငယ္မ်ား စသည္တို႔ပါ၀င္သင့္သည္။ ၁၉၈၈ခု ၾသဂုတ္လ၊ ၂၀၀၃ ခု ေမလ ၊ ၂၀၀၇ခု စက္တင္ဘာလ၊ ၂၀၀၈ ခု ေမလ အေျခခံဥပေဒဆႏၵခံယူပြဲႏွင့္ ဆိုင္ကလုန္းမုန္တိုင္းႏွင့္ ဆက္စပ္ဖမ္းဆီးထားသူမ်ားကို လႊတ္ေပးသင့္သည္ဟုလည္း ေထာက္ျပထားသည္။

အႀကံျပဳခ်က္ (၃) လက္နက္ကိုင္တပ္ဖြဲ႔မ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍။

ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ စစ္အစိုးရလက္ေအာက္ ဆယ္စုႏွစ္မ်ားစြာ က်ေရာက္ခဲ့ရၿပီး အစိုးရ႐ံုးမ်ားႏွင့္ ၀န္ႀကီးဌာနမ်ားသည္ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးေအာက္၌ ရွိေနခဲ့သည္။ အေျခခံဥပေဒသစ္အတိုင္း ပါတီစံုဒီမိုကေရစီႏွင့္ အရပ္သား အစိုးရ ကူးေျပာင္း ရာတြင္ ဒီမိုကေရစီတန္ဖိုးမ်ား အထူးသျဖင့္ ႏိုင္ငံတကာလူ႔အခြင့္အေရးႏွင့္ လူသားခ်င္း စာနာမႈဆိုင္ရာ ဥပေဒမ်ား အတိုင္း အေလးထား ပူးေပါင္းလုပ္ေဆာင္ရန္ လိုအပ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ၂၀၁၀ ေရြးေကာ္ပြဲႏွင့္ အျပန္အလွန္ျဖစ္ေန သည့္ ေအာက္ပါအေရးယူေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကို ေျပာင္းလဲေဆာင္ရြက္ရမည္။

ႏွိမ္ခ်ခြဲျခားဆက္ဆံထားသည့္ ဥပေဒမ်ားကို ပယ္ဖ်က္ပစ္ရမည္။ အထူးသျဖင့္ မြတ္စလင္ အသိုင္းအ၀န္း အမ်ားအျပား ေနထိုင္ရာ ရခုိင္ျပည္နယ္ေျမာက္ပို္င္းတြင္ ခြဲျခားႏွိမ္ခ်ထားသည့္ ဥပေဒမ်ားကိုပယ္ဖ်က္ရန္ႏွင့္ ခြဲျခားဆက္ဆံမႈမ်ားကို ေရွာင္ၾကဥ္ရန္၊ ဆိုင္ကလုန္းနာဂစ္အလြန္ ဖြ႔ံၿဖိဳးတိုးတက္ေရး ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကို ဆက္လက္လုပ္ေဆာင္ရန္ႏွင့္ ႏိုင္ငံအတြင္းရွိ အျခားအေရးေပၚလူသားခ်င္းစာနာမႈ ကိစၥမ်ားကိုလည္း အေရးယူေဆာင္ရြက္ရမည္။

အေျခခံဥပေဒသစ္အရ လက္နက္ကိုင္တပ္မေတာ္သည္ အစိုးရသစ္တြင္ အေရးပါသည့္ အခန္း႑မွ ပါ၀င္ေပ လိမ့္မည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စစ္တပ္အေနျဖင့္ ေအာက္ပါ အေရးုယူေဆာင္ရြက္မႈမ်ားကိုေဆာင္ရြက္ရမည္။

လက္နက္ကိုင္ပဋိပကၡျဖစ္ပြားေနသည့္ ေဒသမ်ား၌ စစ္တပ္သည္ ႏိုင္ငံတကာလူ႔အခြင့္အေရးႏွင့္ လူသားခ်င္း စာနာမႈ ဥပေဒမ်ားကို ေလးစားရမည္။ ကေလးစစ္သားစုေဆာင္းျခင္းမလုပ္ရ။ ေျမျမႇဳပ္မိုင္းသံုးမႈတားျမစ္ရမည္။ ႏိုင္ငံဥပေဒ မ်ားႏွင့္မညီဘဲ စြပ္စြဲၿပီး ဖမ္းဆီးျခင္းမလုပ္ရ။ ရဲႏွင့္ေထာင္အာဏာပိုင္တို႔ပါလိုက္နာရမည္။ စစ္တပ္၊ ရဲႏွင့္ ေထာင္ အာဏာပိုင္တို႔အား ႏိုင္ငံတကာႏွင့္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈႏွင့္အတူ အဓိပၸာယ္ျပည့္၀သည့္ လူ႔အခြင့္အေရးသင္တန္း မ်ား အၿမဲတမ္းေပးသြားရမည္။

အႀကံျပဳခ်က္ (၄) တရားစီရင္ေရးႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍။

ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ တရားဥပေဒေဘာင္သည္ တရားဥေပေဒစိုးမိုးမႈ အသြင္သ႑ာန္ျဖင့္ လုပ္ေဆာင္္ရန္ ရည္ရြယ္ထား ေသာ္လည္း လက္ရွိလုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ေနပံုသည္ တရားစီရင္ရာ၌ လြပ္လပ္မႈမရွိဘဲ အစိုးရႏွင့္ စစ္တပ္၏ တိုက္႐ိုက္ ထိန္းခ်ဳပ္မႈေအာက္တြင္ ရွိေနသည္။

အေျခခံဥပေဒသစ္သည္ ဥပေဒထံုးတမ္းအတိုင္း ေဆာင္ရြက္ရန္ႏွင့္ လြတ္လပ္၍ တရားမွ်တသည့္ တရားစီရင္ေရး ျဖစ္ရမည္ဟုပါရွိသည္။ ယင္းအခ်က္သည္ လူ႔အခြင့္အေရး ေၾကညာစာတမ္း အပုဒ္ (၈)ႏွင့္ (၁၀) ၌ အသိမွတ္ျပဳ ထားသည့္အတိုင္း လူ႔အခြင့္အေရးႏွင့္ ဒီမိုကေရစီက်င့္သံုးသည့္ အသိုင္းအ၀န္းအတြက္ အေျခခံျဖစ္သည္။

လက္ရွိအေျခအေနတြင္ ျဖစ္ေပၚေနေသာ လက္မခံႏိုင္သည္ တရားဥပေဒေဘာင္တြင္းေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားႏွင့္ အေျခခံ ဥပေဒသစ္၌ ပါရွိသည့္ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားအၾကား ကြာဟခ်က္ကို ခ်က္ခ်င္းေျပာင္းလဲရန္ႏွင့္ အေျခခံ လူ႔အခြင့္ အေရးမ်ား တိုးတက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရန္ လိုအပ္သည္။

ထိုအခ်က္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ တရားေရးအာဏာပိုင္ တရားသူႀကီးအဖြဲ႔အေနျဖင့္ ေအာက္ပါ အေရးယူ ေဆာင္ရြက္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ရန္လိုသည္။

တရားစီရင္ရာ၌ အျပည့္အ၀ လြတ္လပ္၍ မ်က္ႏွာမလုိက္ဘဲ ေဆာင္ရြက္ရန္၊ အထူးသျဖင့္ ယံုၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္ အက်ဥ္းက်ခံေနရသူမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ သမာသမတ္က်က် ေဆာင္ရြက္ရန္၊ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားအား တရားစြဲဆိုရာတြင္ တရားခြင္၌ အမ်ားျပည္သူ ၾကားနာခြင့္အပါအ၀င္ တရားဥပေဒ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ားအတိုင္း ေဆာင္ရြက္ရန္၊ ဥပေဒမ်ားႏွင့္ မညီဘဲ စြပ္စြဲၿပီး တရားစြဲဆိုျခင္း မျပဳမလုပ္ရန္၊ လူ႔အခြင့္အေရး ခ်ဳိးေဖာက္မႈမ်ားကို စံုစမ္းစစ္ေဆးရန္ ထိေရာက္ေသာ တရားစီရင္ေရးယႏၱရား တည္ေထာင္ရန္၊ ႏိုင္ငံတကာ စံႏႈန္းႏွင့္ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းမ်ားႏွင့္ ညီၫြတ္သည့္ လြတ္လပ္၍ သမာသမတ္က်သည့္ တရားစီရင္ေရးစနစ္ ထူေထာင္ရန္အတြက္ ႏိုင္ငံတကာမွ နည္းပညာအကူညီ ရွာေဖြရယူရန္၊ တရားသူႀကီးမ်ားႏွင့္ ေရွ႕ေနမ်ား၏ လြတ္လပ္စြာ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေရး အကူအညီေပးရန္၊ ဗဟိုတရား႐ံုးခ်ဳပ္အေနျဖင့္ လူ႔အခြင့္အေရးအထူးကိုယ္စားလွယ္ႏွင့္ ညိႇႏိႈင္းေဆာင္ရြက္ရန္တို႔ အႀကံျပဳထားသည္။

ေခတ္ၿပိဳင္... မွ ကူးယူတင္ျပပါ၏ ။

အျပည္႔အစုံ ဖတ္ရန္ ...