Saturday, February 26, 2011

ေအာ္- မဲနယ္ေတာင္

ဖိုးသံ(လူထု) | မဲနယ္ေတာင္ေပၚမွာ ေႏြဦးေပါက္ပါေတာ့မယ္။ ေဆာင္းခိုစရာမ႐ွိ။ တုန္က်င္ေနေအာင္ ခ်မ္းတဲ့ ဥတုရာသီကို တည္္ၿငိမ္စြာ ရင္ဆိုင္ခဲ့ရာကေန ေႏြးေထြးတဲ့ ကာလဆီကို ႐ုန္းထြက္စ ျပဳပါၿပီ။

အဲဒီလို ေႏြနဲ႔ေဆာင္း အျပိဳင္လုေနၾကတဲ့ တမနက္မွာ က်ေနာ္ေနတဲ့ ဦးေက်ာ္စိန္ရဲ႕ အိမ္ကို ဦးခြန္ထီး ေရာက္လာခဲ့ပါတယ္။ က်ေနာ့္ကို လာေခၚတာပါ။ ေတာင္ႀကီးဦးထြန္းျမင့္ေလးနဲ႔ သူတို႔ ဗမာျပည္ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီေျမေအာက္လုပ္ေနတဲ့ ရဲေဘာ္ေတြကို အဆက္ရၿပီဆိုတဲ့ သေဘာျဖစ္ပါတယ္။ သူက ဂ်စ္ကားတစင္း ငွားလာခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မနက္စာစားၿပီး ခ်က္ျခင္းလိုက္ဖို႔ပဲ ျပင္ရပါတယ္။ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းရယ္လို႔ ဘာမွ မ႐ွိေလေတာ႔ ျပင္ရတာ ဘာမွမခက္ပါ။ ခက္တာက ခြဲခြာ ရတာပါ။

မဲနယ္ေတာင္ႀကီးကို က်ေနာ္က ခ်စ္ေနမိလို႔ပါပဲ။ က်ေနာ္ပထမဆံုး ေတာခိုတဲ့ေနရာ။ က်ေနာ္ပထမဆံုး ေသနတ္ကိုင္ဖူးတဲ့၊ ပထမဆံုး တိုက္ပြဲကေလး တိုက္ဖူးတဲ့ေနရာ မဟုတ္လား။ ဒီေတာင္ေပၚမွာ က်ေနာ့္ကို မ်က္ႏွာတင္းတင္းနဲ႔ၾကည့္သူ၊ ျငိဳျငင္တဲ့လူလို႔ တေယာက္မွ မၾကဳံခဲ့ရပါဘူး။ ၾကည္လင္တဲ့အျပဳံးေတြခ်ည့္ ျမင္ေတြ႔ ခဲ့ရဖူးပါတယ္။

“ေခြအံုဖူး မဲေကာင္” (ပအို႔၀္စကား- က်ေနာ္မဲနယ္ေတာင္မွာ ေနဖူးတယ္)လို႔ ေနာင္မွာ က်ေနာ္ဂုဏ္ယူစြာ ေျပာေလ့႐ွိရတဲ့ ေတာင္တန္းႀကီးျဖစ္ပါတယ္။ ကမၻာေျမႀကီးကို ေပါက္ျပားနဲ႔ေပါက္တာဟာ ကမၻာေျမႀကီးကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးရာက်တယ္ဆိုတဲ့ အဆိုစကားကို က်ေနာ္တကၠသိုလ္မွာေနတုန္းက ေနာင္ေတာ္ကဗ်ာဆရာ ကိုၾကည္ေအာင္ မၾကာခဏ ေျပာတာၾကားရဖူးပါတယ္။ က်ေနာ္လည္း မဲနယ္ေတာင္ႀကီးေပၚမွာ သနပ္ဖက္ခင္းေတြ ေပါက္၊ ၾကက္သြန္ခင္းေတြ ေပါက္ခဲ့တာ နည္းမွမနည္းေတာ့ပဲ။


မဲနယ္ေတာင္ကလူေတြက မဲနယ္ေတာင္ဟာ ပအို႔၀္လူမ်ိဳးေတြရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈကို ထိန္းသိမ္းဆက္ခံတဲ့ ဗဟိုလို႔သေဘာ ထားေျပာဆိုေလ႔ ႐ွိၾကပါတယ္။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းႀကီးေတြဟာ တိုင္တရာနီးပါး႐ွိၾကၿပီး သံယာေတာ္ေတြဟာ အင္မတန္ ၾကည္ညိဳေလးစားတာ ခံၾကရပါတယ္။ သံဃာေတာ္ေတြကလည္း ႐ြာထဲလာလည္ဆိုတာမ်ိဳး လံုး၀မ႐ွိပဲ ေက်ာင္းပရ၀ုဏ္ထဲမွာပဲ ေက်ာင္းစည္းကမ္းနဲ႔အညီ ေနၾကပါတယ္။ အဲဒီေဒသမွာ ေလာင္းကစားတာ မ႐ွိသလို၊ မူးယစ္ေဆး၀ါးနဲ႔ ဘိန္းဘင္း ကေဇာ္လည္း မ႐ွိပါ။ အရက္ေတာ႔ ေသာက္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့အရက္မူးလို႔ ရမ္းတယ္၊ ၾကမ္းတယ္ဆိုတာမ်ိဳး တခါမွမေတြ႔ရ ဖူးပါဘူး။ အရက္မူးလို႔္ ႐ြာလမ္းမွာ က’ ေနတာမ်ိဳးေတာ့ ေတြ႔ရဖူးပါတယ္။

ႀကံဳလို႔ က်ေနာ္ ဒီေတာင္ေပၚမွာ တံတားျပင္ခဲ့တဲ့ အေတြ႔အႀကံဳေလးတခု ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ မဲနယ္ေတာင္တန္းႀကီးေပၚက က်ေနာ္တို႔ေနတဲ့တေၾကာမွာ ႐ြြာေတြဟာ ေတာင္ခါးပန္းက ေခ်ာင္း႐ိုးတေလွ်ာက္မွာ စီတန္းတည္႐ွိေနတယ္လို႔ ဆိုရင္ ရပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး႐ြာႀကီးေတြက ဆက္ေနတာပါ။ တခ်ိဳ႕ဆိုရင္ တ႐ြာနဲ႔တ႐ြာ ကိုက္ႏွစ္ရာ-သံုးရာပဲ ေ၀းၿပီး ေ၀းလွ၊ ကြာလွပါတယ္ဆိုေတာင္မွ ႏွစ္မိုင္ေလာက္ထက္ပိုၿပီး ႐ြာျပတ္တာ မ႐ွိသေလာက္ပါပဲ။ ဒီေတာ့ ဒီေခ်ာင္း႐ိုးတေလွ်ာက္က ကားလမ္းဟာ အင္မတန္မွ အခရာက်ပါတယ္။ က်ေနာ္ပါ၀င္တယ္ဆိုတဲ့ တံတားျပင္ပြဲဟာ က်ေနာ္ေနတဲ့႐ြာေအာက္နား ေလးတင္၊ ၄ဖာလံုေလာက္ အကြာေနရာမွာ ႐ွိပါတယ္။ အဲဒီေန႔မနက္မွာ လမ္းျပင္ဖို႔အတြက္ ႐ြာထဲမွာတရက္ႀကိဳၿပီး လူစံုတဲ့ ညေနေစာင္းမွာ ကာလသားေခါင္းလုပ္သူက ႐ြာထဲမွာ “မူနမ္ေ႐ြ႕၊ ခိုဘမ္းေ႐ြ႕”ဆိုၿပီး လိုက္ဗ်ိဳး ဟစ္ပါတယ္။ ဗမာလိုဆိုရင္ “အပ်ိဳတို႔၊ လူပ်ိဳတို႔”လို႔ ေဆာ္ၾသတာပါ။ ဒီေနရာမွာ ရေကာက္ကို ‘r’အသံ ထြက္ပါတယ္။ တံတားပတ္၀န္းက်င္က ရြာေတြက အပ်ိဳ၊လူပ်ိဳသာမက လူအိုနဲ႔လူနာက လြဲရင္အကုန္လံုး လာရပါတယ္။ မနက္စာထမင္းစားၿပီးတာနဲ႔ (၉နာရီ၊ ၁၀ နာရီ အခ်ိန္ေလာက္)တံတားျပင္မယ့္ေနရာကို ေရာက္ၾကပါတယ္။ ျပင္ရမယ့္အလုပ္က ေခ်ာင္း႐ိုးထဲမွ ခုတ္ခ်ထားတဲ့၊ အကိုင္းေတြခုတ္ျဖတ္ထားတဲ့ သစ္ပင္ႀကီးႏွစ္ပင္ကို ႀကိဳးနဲ႔ ဆြဲတင္ရတာပါ။ လူ႔လက္သံုးဖက္ေလာက္တုတ္ၿပီး အလ်ား၅လံ ၆လံေလာက္႐ွိတဲ့ သစ္လံုးႀကီးေတြကို အနက္ေပ ၁၀၀နီးပါး ႐ွိတဲ့ ေခ်ာက္ထဲကေန အကြာကိုက္၂၀၀ေလာက္႐ွိတဲ့ ေနရာအထိ ဆြဲရတာဟာ လြယ္တဲ႔ အလုပ္ မဟုတ္ပါဘူး။ ရြာေလးငါး႐ြာက သန္သန္မာမာလူေပါင္း ၃-၄၀၀ေလာက္နဲ႔ ဆြဲတင္ ၾကတာရျဖစ္ပါတယ္။ ကာလသားေခါင္းတေယာက္ကေန ေမာင္းကေလးတလံုးနဲ႔ ညာသံေပးသလို တီးေပးေနၿပီး အားလံုးက တညီထဲ ၀ိုင္းဆြဲတင္ၾကပါတယ္။ က်ေနာ့္အထင္ သစ္လံုးႀကီးႏွစ္လံုးကို ၂နာရီေက်ာ္ ၃နာရီေလာက္ဆြဲတင္ ရပါတယ္။ ႐ြာစံုက လူစံုလာၾကတာဆိုေတာ့ အားလံုးတေပ်ာ္တပါႀကီး လုပ္ၾကၿပီး ၿပီးတဲ့အခါမွာ လူစုခြဲလိုက္ၾကပါတယ္။ က်ေနာ့္အဖို႔ကေတာ့ ကိုယ္ေနတဲ့႐ြာက လူေတြနဲ႔ေရာ တျခား႐ြာကလူေတြနဲ႔ပါ ရင္းႏွီးလိုက္ရတာဟာ အျမတ္ျဖစ္ပါပဲ။

က်ေနာ္ေရာက္သြားတဲ့အခ်ိန္က မိုးတြင္းႀကီး၊ ၀ါတြင္းႀကီးျဖစ္ေလေတာ့ အဖိတ္ေန႔တိုင္းမွာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းပို႔ဖို႔ ရြာေတြက ဆြမ္းခ်က္ပြဲေတြ လုပ္ၾကပါတယ္။ ဆြမ္းခ်က္ပြဲဆိုတာက ႐ြာထဲက အိမ္ေတြမွာ ကာလသား ကာလသမီးေတြက အလွည့္က် ခ်က္ၾကတာဆိုေတာ့ စည္ကားေတာ့တာေပါ့။ သူတို႔ဆီမွာက အပ်ိဳလည္တဲ႔ ဓေလ့လည္း ႐ွိတာကိုး။ တေန႔လံုး ပင္ပင္ပမ္းပမ္းအလုပ္လုပ္ၾကရတဲ့ လူငယ္ေတြအဖို႔ ေဖ်ာ္ေျဖစရာဆိုလို႔ ဒီတခုထဲ ႐ွိတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ညမို႔ ေရာက္လာတယ္ဆိုရင္ ကာလသား ၄-၅ေယာက္တဖြဲ႔ စုၿပီးအပ်ိဳေတြရဲ႕အိမ္ကို သြားလည္ၾကပါတယ္။ အိမ့္႐ွင္အပ်ိဳဟာ လာလည္တဲ့ကာလသားကို လက္ခံ စကားေျပာရပါတယ္။ လက္မခံလို႔ မရပါဘူး။ တခါတေလဆိုရင္ တျခား ႐ြာက၊ ဒါမွမဟုတ္ တရပ္တေက်းက လူပ်ိဳေတြကို ကိုယ့္႐ြာသားေတြ ေခၚလာတာမ်ိဳးလည္း ႐ွိတတ္ပါတယ္။ ဒါဆိုလည္း လက္ခံ ရပါတယ္။ ၿပီးရင္ ေယာက္်ားေလးက “မင္းကိုငါသိပ္ခ်စ္တယ္။ ငါ့ကိုခ်စ္သလား”လို႔ေမးရင္ မိန္းကေလးက ခ်စ္သည္ ျဖစ္ေစ၊ မခ်စ္သည္ျဖစ္ေစ “ခ်စ္ပါတယ္”လို႔ပဲ ျပန္ေျပာရပါတယ္။ မခ်စ္ဘူးလို႔ မေျပာရပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီလို အခ်ိန္မွာ ေျပာတဲ့စကားကို အတည္ယူလို႔ မရပါဘူး။ ထံုးစံမို႔ေျပာေနတာပဲဆုိတာကို ႏွစ္ဘက္လံုး နားလည္ရပါတယ္။ အဲဒီလို ထမင္းခ်က္တဲ့အိမ္ဆီက ထိန္ထိန္ၿငီးေနတဲ့ေအာက္လင္းဓာတ္မီးေရာင္ေတြနဲ႔ အိုးစည္သ၊ံလင္းကြင္းသံလည္း ပ်ံ႕လြင့္ ေနတတ္ပါတယ္။

ဒီလိုနဲ႔ သီတင္းကၽြတ္တဲ့အခ်ိန္ေရာက္ေတာ့ က်ေနာ့္အထင္ အဲဒီက ပအို႔ယဥ္ေက်းမႈရဲ႕ အထြတ္အထိပ္ကို ေတြ႔ရပါေတာ့တယ္။ ေစာေစာကေျပာခဲ့တဲ့ တိုင္တရာနီးပါး႐ွိတဲ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းႀကီးေတြမွာ လွဴဖြယ္ပစၥည္းေတြနဲ႔ ပြဲေတာ္ေတြ က်င္းပၾကပါတယ္။ တေက်ာင္းၿပီးတေက်ာင္း အလွည့္က် က်င္းပၾကတဲ့ ဒီပြဲေတာ္ကို ဒီတ႐ိုးမွာ႐ွိတဲ့ ႐ြာအားလံုးက လူအားလံုးဟာ လွဴဖြယ္ပစၥည္းေတြနဲ႔ လာၾကၿပီး ညမွာေက်ာင္းကို လွည့္ပတ္ပူေဇာ္ၾကပါတယ္။ လွဴဖြယ္ကို ကိုင္သူက ကိုင္၊ အိုးစည္႐ွည္ႀကီးနဲ႔ သိုင္းကသူက က။ အပတ္ေပါင္းမ်ားစြာ လွည့္ၾကတာပါ။ ဒီလိုပူေဇာ္ပြဲေတြကို ေတာင္ေျခပိုင္း႐ွိ႐ွမ္း႐ြာေတြ ကလည္း လာၾကပါတယ္။ လွည့္ရာမွာအမ်ိဳးသမီးေတြနဲ႔ လူႀကီးေတြပဲပါတာမို႔ ကာလသားေတြအဖို႔ ဒီထက္ေကာင္းတဲ့ မ်က္ေစ့ပြဲေတာ္တည္စရာမ႐ွိေတာ့သလို ျဖစ္ေနပါတယ္။ အစြမ္းကုန္ အလွျပင္ထားတဲ့ ႐ြာတကာက အပ်ိဳေတြကို တထိုင္ထဲ ၾကည့္ရတာမဟုတ္လား။ ဒါဟာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း တေက်ာင္းၿပီးတေက်ာင္း၊၊ ႐ြာလံုးကၽြတ္၊ ညလံုးေပါက္ေလာက္ က်င္းပၾကတာပါ။ က်ေနာ္ေတာင္၄-၅ပြဲေလာက္ ေရာက္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ သူတို႔နဲ႔ လိုက္ၿပီးေပ်ာ္ခဲ့ရပါတယ္။ အလားတူပဲ ေတာင္ေျခမွာ႐ွိတဲ့ ႐ွမ္း႐ြာေတြက ပြဲေတြကိုလည္း ေတာင္ေပၚကလူေတြက သြားပူေဇာ္ၾကပါတယ္။ အဲဒီေနရာေတြမွာ က်ေတာ့ ျမိဳ႕က လာတဲ့ေစ်းသည္ေတြကိုလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။


ဒီေနရာကိုက်ေနာ္ေရာက္ကတဲက ဦးေက်ာ္စိန္ကို“သူတို႔နဲ႔က်ေနာ္နဲ႔ အဖြဲ႔အစည္းခ်င္း မတူေပမဲ့ ရန္သူကို ဆန္႔က်င္ တိုက္ခိုက္တဲ့ လုပ္ငန္းမွန္သမွ်မွာ ပါ၀င္လုပ္ကိုင္ေပးမယ္”လို႔ ကတိေပးခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီဇင္ဘာ၁၁ရက္မွာက်တဲ့ သူတို႔ရဲ႕ပအို႔၀္ေတာ္လွန္ေရးေန႔ အခမ္းအနား ပြဲလမ္းသဘင္ေတြမွာ က်ေနာ္ တက္တက္ၾကြပါ၀င္ခဲ့ပါတယ္။ သူတို႔ထုတ္တဲ့ စာေစာင္ေလးထဲမွာ ကာတြန္းဆြဲေပးတာ၊ ေဆာင္းပါးဘာသာျပန္ေပးတာကအစ အားကစားပြဲေတြ ႀကီးမွဴးလုပ္ကိုင္ေပး၊ ကိုယ္တိုင္၀င္ပါ စသျဖင္႔ ထက္ထက္သန္သန္ ပါ၀င္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီမွာ က်ေနာ္ဦးေဆာင္တဲ့ က်ေနာ္တို႔႐ြာက ေဘာ္လီေဘာ အသင္းက ပထမ ရခဲ့ပါတယ္။

တခါမွာ ညႀကီးမင္းႀကီး ေတာင္ေပၚကို ရန္သူ႔တပ္(မဆလတပ္)လာတယ္ဆိုလို႔ သူ႔ကိုယ္ရံသေဘာမ်ိဳး ကာဘိုင္ ေသနတ္ဆြဲၿပီး ေတာင္ေပၚ တက္ေ႐ွာင္ခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ေနာက္တခါမွာေတာ့ ေန႔ခင္းပိုင္းမွာ ကားလမ္းတေလွ်ာက္ ၀င္လာတဲ့ ရန္သူ႔တပ္စုတစုေလာက္ကို ျဖတ္တိုက္တာမွာ ပါခဲ့ပါတယ္။ ကိုယ့္ဘက္က အခ်ိန္ေနာက္က်သြားတာအျပင္ ရန္သူကို ပိတ္တိုက္တာ မလုပ္ႏိုင္လို႔ဘယ္ဘက္မွ ထိခိုက္မႈမ႐ွိပဲ ရန္သူေတြ လြတ္ထြက္သြားပါတယ္။ မဆလတပ္ရဲ႕ ဦးထုပ္တလံုးပဲ ရလိုက္ပါတယ္။

အဲဒီလိုမဲနယ္ေတာင္သားေတြနဲ႔ တေပ်ာ္တပါးႀကီးေနခဲ့ရာကေန ပါတီက လာေခၚတယ္ဆိုေတာ့ က်ေနာ့္မွာ ဘာမွ စဥ္းစား မေနႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ဦးခြန္ထီးက သြားရေအာင္၊ အားလံုးစီစဥ္ၿပီးၿပီလို႔ဆိုေတာ့ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ ဘယ္သူေတြလဲ၊ ဘယ္ကယူဂ်ီလဲ စသျဖင့္ ေမးမေနႏိုင္ပါဘူး။ ေမးခြင့္လည္း မ႐ွိဘူးမဟုတ္လား။ “ဟုတ္ကဲ့”တလံုးပဲေျပာၿပီး ထြက္ခြာရတာပါ။ မနက္စာ မစားခင္ေလးမွာ သူေရာက္လာ၊ စားၿပီးတာနဲ႔ ထြက္ဆိုသလိုပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

က်ေနာ္နဲ႔ ကိုေတာ္၀င္း (က်ေနာ္ထြက္ေျပးရာမွာ ကူညီမိလို႔ ေတာခိုရတဲ့ ညီအကိုလို ေနခဲ့သူ)ဟာ ဦးေလးဦးေက်ာ္စိန္ တို႔ လင္မယားကို ကန္ေတာ့ၿပီး အိမ္ေပၚက ဆင္းခဲ့ၾကပါတယ္။ သူတို႔က က်ေနာ္တို႔ကို ဂ်စ္ကားအထိ လိုက္ပို႔ပါတယ္။ ကား အနားေရာက္ေတာ့ က်ေနာ္နဲ႔ဦးေလးဦးေက်ာ္စိန္ရဲ႕သား ကိုေအာင္မာန္(ျမိဳ႕နယ္တပ္မွဴး)တို႔ ပုခံုးဘက္ၿပီး ငိုခဲ့ၾကပါတယ္။ က်ေနာ့္အဖို႔ ဒါဟာ ပထမဆံုး ဒီလိုငိုနည္းမ်ိဳးလို႔ ထင္ပါတယ္။ ေနရစ္ဦးေတာ႔ မဲနယ္ေတာင္ေပါ့။ ဂ်စ္ကားေနာက္ပိုင္းမွာ ထိုင္ၿပီး ကိုယ္ေလွ်ာက္ခဲ့တဲ့လမ္း၊ ကိုယ္ျပင္ခဲ့တဲ့ တံတားနဲ႔ ကိုယ္ေပါက္ခဲ့တဲ့ သနပ္ဖက္ခင္းေတြကို ေငးေမာႏႈတ္ဆက္ ေနမိခဲ့ပါတယ္။ မဲနယ္ေတာင္နယ္ေျမက ထြက္ၿပီဆိုတာနဲ႔ က်ေနာ့္အဖို႔ လြတ္လပ္မႈ ဆံုးသြားၿပီး ကားထဲမွာ ခပ္၀ပ္၀ပ္ ထိုင္လိုက္ရပါေတာ့တယ္။

ဒီလိုနဲ႔ မဲနယ္ေတာင္ႀကီးအေပၚ သံေယာဇဥ္မျပတ္ႏိုင္တဲ့က်ေနာ္ဟာ ေရာက္ေလရာမွာ မဲနယ္ေတာင္နဲ႔ မဲနယ္ ေတာင္္သားေတြအေၾကာင္း အၿမဲစနဲနာခဲ့ပါတယ္။ ပအို႔၀္ေတြနဲ႔ေတြ႔ရင္ တတ္သမွ်ပအို႔၀္စကားေလး ေျပာၾကည့္လိုက္ရင္ သူတို႔က ဒါဟာမဲနယ္ေတာင္ကပအို႔၀္စကားပဲလို႔ သူတို႔က မွတ္ခ်က္ခ်ပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ က်ေနာ့္အဖို႔ ၀မ္းသာလိုက္ရတဲ့ ျဖစ္ျခင္း။ တေန႔ကေတာ့ မဲနယ္ေတာင္ကို မၾကာခဏေရာက္ေနတဲ့ ေတာင္ႀကီးသားႏွစ္ေယာက္နဲ႔ေတြ႔လို႔ မဲနယ္ေတာင္ အေျခအေနကို ေမးျမန္းမိပါတယ္။ က်ေနာ္ေနခဲ့တဲ႔ ႐ြာကို သူတို႔ အေခါက္ေခါက္ ေရာက္ဖူးပါတယ္။ အဲေတာ့သူတို႔က မဲနယ္ေတာင္ေပၚမွာ ေလာင္းကစား၀ိုင္းေတြ ေရာက္ေနၿပီဆရာေရ႕တဲ့။ က်ေနာ့္မ်က္စိျပာသြားသလား ေအာက္ေမ့မိပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး႐ြာေတြက ေယာက္်ားမိန္းမေတြဟာ ယိုးဒယားကို သြားအလုပ္လုပ္ေနၾကလို႔ ႐ြာေတြထဲမွာလည္း လူေတာ္ေတာ္နည္းေနၿပီတဲ့။ တခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာ ဘိန္းစိုက္တာေတာင္ ႐ွိေနသလိုလိုပဲတဲ့။

က်ေနာ္အႀကိမ္ႀကိမ္ေရခ်ိဳးခဲ့တဲ့ မဲနယ္ေတာင္က႐ြာေတြကို ျဖတ္စီးဆင္းေနတဲ့ ေခ်ာင္းကေရဟာ မဲနယ္ေတာင္သူ၊ မဲနယ္ေတာင္သားေတြလိုပဲ အင္မတန္သန္႔စင္ၾကည္လင္တယ္ ဆိုတာကို က်ေနာ္ ေကာင္းေကာင္း မွတ္မိေနပါတယ္။

ဘယ္လိုပဲ ေျပာေျပာ။ မဲနယ္ေတာင္ႀကီးဟာ က်ေနာ့္ရင္ထဲမွာေတာ႔ ထီးထီးမားမား ႐ွိဆဲပါ။

source by : http://mayaonlinemagazine.blogspot.com

အျပည္႔အစုံ ဖတ္ရန္ ...

Tuesday, February 22, 2011

ေဒၚစုကို ကေနဒါတကၠသိုလ္ ဂုဏ္ထူးေဆာင္ ပါရဂူဘြဲ႕ ခ်ီးျမႇင့္

မခင္ျဖဴေထြး | ကေနဒါႏုိင္ငံ ေအာ္တ၀ါၿမိဳ႕မွာရွိတဲ့ ကာလီတန္ (Carleton) တကၠသိုလ္က ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီ ေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ဒီကေန႔ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၂၂ ရက္ေန႔မွာ ဂုဏ္ထူးေဆာင္ ပါရဂူဘြဲ႕ ခ်ီးျမႇင့္ဖို႔ ရွိပါတယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာ ယံုၾကည္ခ်က္ တခုအတြက္ ကိုယ္က်ဳိးစြန္႔ တိုက္ပြဲ၀င္ေနတဲ့သူ၊ တကယ့္ကို ထူးျခားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တဦး ျဖစ္တဲ့အတြက္ အခုလို ဂုဏ္ထူးေဆာင္ ပါရဂူဘြဲ႕ ခ်ီးျမႇင့္ဂုဏ္ျပဳတာ ျဖစ္တယ္လို႔ ကာလီတန္ တကၠသိုလ္ရဲ႕ အဓိပတိ Dr. Roseann O’Reilly Runte က ေျပာပါတယ္။ အျပည့္အစုံကို မခင္ျဖဴေထြးက တင္ျပေပးထားပါတယ္။

ဒီေန႔ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၂၂ ရက္ ကေနဒါ စံေတာ္ခ်ိန္ ေန႔လယ္ ၁၂ နာရီမွာ ကာလီတန္ တကၠသိုလ္ရဲ႕ Kailash Mital ခန္းမမွာ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီ ေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ဂုဏ္ထူးေဆာင္ ပါရဂူဘဲြ႕ ခ်ီးျမႇင့္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခုလို ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ဂုဏ္ထူးေဆာင္ဘြဲ႕ ခ်ီးျမႇင့္ဖို႔ တကၠသိုလ္ တခုလံုးက ဆံုးျဖတ္ခဲ့တာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ေတာ့ ကာလီတန္ တကၠသိုလ္ရဲ႕ အဓိပတိ Dr. Roseann O.Reilly Runte က အခုလို ေျပာျပပါတယ္။

“ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာ သူမရဲ႕ ယံုၾကည္ခ်က္အတြက္၊ လြတ္လပ္ခြင့္အတြက္ တိုက္ပြဲ၀င္ေနတဲ့သူပါ။ စိတ္ထဲေပၚလာမွ သတၱိေမြးၿပီး လုပ္တဲ့သူမ်ဳိး မဟုတ္ပါဘူး။ အရာရာကို ေသခ်ာစဥ္းစား သံုးသပ္ၿပီးမွ စိတ္ရွည္သည္းခံမႈ အျပည့္နဲ႔ သႏိၷ႒ာန္ ခိုင္ခိုင္မာမာခ်ၿပီး လုပ္သင့္တာကို လုပ္ေနသူပါ။ သူ႔ရဲ႕ ယံုၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္ပဲ မိသားစု၊ မိတ္ေဆြသဂၤဟေတြနဲ႔ ေနရတဲ့အခ်ိန္ မရွိဘဲ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ တေယာက္တည္း အက်ယ္ခ်ဳပ္ ခ်ခံခဲ့ရသူလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔ဘ၀ရဲ႕ အရာရာကို ေပးဆပ္ထားသူပါ။

“ဒါေၾကာင့္ က်မတို႔ ရွင္သန္ေနတဲ့ ဒီရာစုႏွစ္ အတြင္းမွာေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာ ဘယ္သူနဲ႔မွမတူ ထူးျခားလွတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တေယာက္ပါ။ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခိုင္မာၿပီး ရဲစြမ္းသတၱိရွိတဲ့ အမ်ဳိးသမီးတဦးပါ။ အၾကမ္းမဖက္တဲ့ နည္းလမ္းေတြနဲ႔ ဂုဏ္သိကၡာရွိရွိ တိုက္ပြဲ၀င္ေနသူ ျဖစ္ပါတယ္။ က်မတို႔ အားလံုးအတြက္ သတၱိ ခြန္အားေတြနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္းရဲ႕ အလွတရားေတြကို ဦးေဆာင္လမ္းျပေနသူလို႔ ဆုိရမွာပါ။”

ဒီလို ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ ျမန္္မာႏိုင္ငံ ဒီမိုကေရစီေရးအတြက္ ကိုယ္က်ဳိးမဖက္ လုပ္ရပ္ေတြေၾကာင့္ အခုလို ဂုဏ္ထူးေဆာင္ ပါရဂူဘြဲ႕ ခ်ီးျမႇင့္ရတာ ျဖစ္သလို ဒီလို ခ်ီးျမႇင့္ဂုဏ္ျပဳခြင့္ ရတဲ့အတြက္လည္း ၀မ္းသာဂုဏ္ယူရတယ္လို႔ ကာလီတန္ တကၠသိုလ္ အဓိပတိက ေျပာခဲ့ပါေသးတယ္။

“ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာ ကမၻာတ၀န္းမွာရွိတဲ့ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားေတြ၊ တကၠသိုလ္၀န္ထမ္းေတြ အားလံုးအတြက္ အားက်ဂုဏ္ယူစရာ ပုဂိၢိဳလ္တဦးပါ။ သူ႔ရဲ႕ ရဲစြမ္းသတၱိ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ စိတ္ခြန္အားေတြနဲ႔အတူ ဆက္လက္ၿပီး ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ တိုက္ပြဲ၀င္သြားႏုိင္ဖို႔လည္း က်မ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။”

ကာလီတန္ တကၠသိုလ္ရဲ႕ အဓိပတိ Dr. Roseann O.Reilly Runte ေျပာသြားခဲ့တာပါ။

ဂုဏ္ထူးေဆာင္ဘဲြ႕ ခ်ီးျမႇင့္တဲ့ အခမ္းအနားကို ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ကိုယ္တိုင္ တက္ေရာက္ႏိုင္ျခင္း မရွိတဲ့အတြက္ သူမကိုယ္စား ႏုိင္ငံတကာ လူသားခ်င္း စာနာမႈဆုိင္ရာ လုပ္ငန္းေတြမွာ ႏွစ္ျမႇဳပ္လုပ္ကိုင္ေနတဲ့၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔လည္း ကုိယ္တိုင္ေတြ႕ဆံု စကားေျပာခဲ့ဖူးတဲ့ ကြန္ဆာေဗးတစ္ပါတီက လႊတ္ေတာ္အမတ္ေဟာင္းလည္းျဖစ္၊ ႏုိင္ငံျခားေရး ၀န္ႀကီးေဟာင္းလည္း ျဖစ္တဲ့ ဖေလာ္ရာ မက္ေဒၚနယ္ (Flora MacDonald) က ဂုဏ္ျပဳမိန္႔ခြန္းနဲ႔အတူ ဆုကို လက္ခံေပးမွာ ျဖစ္တယ္လို႔လည္း သူက ေျပာျပပါတယ္။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာ သူ႔ရဲ႕ ဒီမိုကေရစီေရး လႈပ္ရွားမႈေတြနဲ႔ ကိုယ္က်ဳိးစြန္႔ အနစ္နာခံမႈေတြေၾကာင့္ ၁၉၉၃ ခုႏွစ္မွာ ကေနဒါႏိုင္ငံ တုိရြန္တုိ (Toronto) တကၠသိုလ္က ခ်ီးျမႇင့္တဲ့ ဂုဏ္ထူးေဆာင္ ပါရဂူဘြဲ႕၊ ၁၉၉၅ ခုႏွစ္မွာ ကြင္းစ္ (Queens) တကၠသိုလ္က ခ်ီးျမႇင့္တဲ့ ဂုဏ္ထူးေဆာင္ဘြဲ႕နဲ႔ ၁၉၉၅ ခုႏွစ္မွာပဲ ဆုိင္မြန္ ဖရာစာ (Simon Fraser) တကၠသိုလ္က ခ်ီးျမႇင့္တဲ့ ဂႏၵီဆုေတြ အပါအ၀င္ ကေနဒါႏိုင္ငံက ခ်ီးျမႇင့္တဲ့ ဂုဏ္ထူးေဆာင္ဘြဲ႕ မ်ားစြာကို ရရွိထားသူပါ။ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ကေတာ့ ကေနဒါႏိုင္ငံရဲ႕ ဂုဏ္ထူးေဆာင္ ႏုိင္ငံသားဆုကို ခ်ီးျမႇင့္ခံခဲ့ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါ့အျပင္ ၁၉၉၁ ခုႏွစ္က ႏိုဘဲလ္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆု အပါအ၀င္ လြတ္လပ္စြာ ေတြးေခၚမႈဆိုင္ရာ Sakharov ဆု၊ Rafto လူ႔အခြင့္အေရးဆု၊ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုမွာ အရပ္သူ အရပ္သားေတြကို ေပးအပ္တဲ့ အျမင့္ဆံုးဆုျဖစ္တဲ့ လြတ္ေျမာက္ေရးဆု၊ Jawaharlal Nehru ဆု စတဲ့ ႏုိင္ငံတကာက ခ်ီးျမႇင့္တဲ့ ဆုေပါင္းမ်ားစြာ ရရွိထားသူ ျဖစ္ပါတယ္။

နားဆင္ရန္-->>

source by :ဗီြအိုေအ

အျပည္႔အစုံ ဖတ္ရန္ ...

စီးပြားေရး ပိတ္ဆုိ႔မႈ ႐ုပ္သိမ္းေရး လႈပ္ရွားမႈ ၈၈ မ်ိဳးဆက္အဖြဲ႔ ကန္႔ကြက္

လင္းသန္႔ | ႏိုင္ငံေရး ပါတီ ၁၁ ခု ၏ မၾကာေသးခင္က စီးပြားေရး ပိတ္ဆုိ႔မႈ ႐ုပ္သိမ္းေရး လႈပ္ရွားမႈကို ၈၈ မ်ိဳးဆက္ ေက်ာင္းသားမ်ား အဖြဲ ့က ကန္႔ကြက္ေၾကာင္း ေျပာဆိုလိုက္သည္။

ၿပီးခဲ့သည့္ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၁၂ ရက္ေန႔ က်ေရာက္ေသာ ၆၄ ႏွစ္ေျမာက္ျပည္ေထာင္စုေန႔ ၌ ယင္း ျပည္တြင္းႏုိင္ငံေရး ပါတီ ၁၁ ခုက အေမရိကန္၊ ဥေရာပ အပါအ၀င္ အေနာက္ႏုိင္ငံမ်ား၏ ျမန္မာႏုိင္ငံ အေပၚ ခ်မွတ္ထားေသာ စီးပြားေရး ပိတ္ဆို႔မႈ မ်ား အျမန္ဆုံး ႐ုပ္သိမ္းရန္ ပူးတြဲ ေၾကညာခ်က္တေစာင္ ထုတ္ျပန္၍ ေတာင္းဆိုမႈကို ကန္႔ကြက္ျခင္းျဖစ္သည္။


ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ လႈိင္သာယာ ၿမိဳ႕နယ္ရွိ ထိုင္၀မ္ ကုမၸဏီပိုင္ အထည္ခ်ဳပ္ စက္႐ုံ တ႐ုံ၌ အလုပ္လုပ္ေနေသာ အမ်ိဳးသမီး တဦး။ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္ က အေမရိကန္ႏုိင္ငံ၏ စီးပြားေရး ပိတ္ဆို႔မႈေၾကာင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံရွိ အထည္ခ်ဳပ္ လုပ္ငန္းတခ်ိဳ႕ ထိခိုက္မႈ ရွိခဲ့သည္။ (ဓာတ္ပုံ - AFP)
၈၈ မ်ိဳးဆက္ ေက်ာင္းသားမ်ား အဖြဲ ့ေခါင္းေဆာင္ တဦးျဖစ္သူ ကုိစုိးထြန္းက “သူတို႔ ပါတီေတြ အေနနဲ႔ ေျပာသင့္တာက နအဖ အစိုးရရဲ႕ လူ႔့အခြင့္အေရး ခ်ိဳးေဖာက္တာေတြ ကိုလည္း ေလ့လာသံုးသပ္ ေထာက္ျပတာမ်ိဳး လုိတယ္။ ျပည္သူ လူထု အက်ိဳးစီးပြား လုိလားလုိ႔ Sanction (စီးပြားေရး ပိတ္ဆုိ႔မႈ) မရွိသင့္ပါဘူး ဆုိရင္ ဒါက ဘာေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာသလဲ ဆုိတာ ေသခ်ာ ေလ့လာသံုးသပ္ဖုိ႔ လုိတယ္။ ျပည္သူလူထုရဲ႕ စီးပြားေရး တကယ္ထိခုိက္၊ မထိခိုက္ ဆုိတာကို ေသခ်ာေလ့လာ ၿပီးမွ NLD (အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္) က ေျပာတဲ့ ပံုစံမ်ိဳးေတြလုိ ေသခ်ာ ေျပာဖုိ႔လုိတယ္၊ အခုဟာ က Sanction မရွိသင့္ပါဘူး ဆုိၿပီး ေယဘုယ် ေျပာေနတာေတြက မျဖစ္သင့္ဘူး”ဟု ဧရာ၀တီ ကိုေျပာသည္။

စီးပြားေရး ပိတ္ဆို႔မႈ ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ၈၈ မ်ိဳးဆက္ ေက်ာင္းသားမ်ား အဖြဲ ့၏ သေဘာထား အျမင္ကို အဆိုပါ ႏုိင္ငံေရး ပါတီ တပါတီခ်င္း ဆီသို႔ စာေပးပို႔ အေၾကာင္း ၾကားထားသည္ ဟုလည္း သိရသည္။

ႏုိင္ငံေရးပါတီ ၁၁ ခုက ထုတ္ျပန္သည့္ ေၾကညာခ်က္တြင္ စီးပြားေရးပိတ္ဆို႔မႈေၾကာင့္ အေမရိကန္ႏုိင္ငံသည္ ႏွစ္စဥ္ ပို႔ကုန္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၅ ဘီလီယံ ႏွင့္ ၁၉ ဘီလီယံအၾကား နစ္နာၿပီး အေမရိကန္လုပ္သားမ်ားအတြက္ လုပ္ခလစာ ၁ ဘီလီယံေက်ာ္ ဆုံးရႈံးရေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏုိင္ငံ အေနႏွင့္လည္း စီးပြားေရးပိတ္ဆုိ႔မႈေၾကာင့္ ေဒၚလာ ဘီလီယံခ်ီ ဆုံးရႈံးရၿပီး အလုပ္အကုိင္ သိန္းခ်ီဆုံးရႈံးရေၾကာင္း ၊ ထို႔ေၾကာင့္ စီးပြားေရး ပိတ္ဆို႔မႈ ႐ုပ္သိမ္းသင့္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားသည္။

စီးပြားေရးပိတ္ဆို႔မႈ ႐ုပ္သိမ္းေရးေတာင္းဆုိေသာ ႏုိင္ငံေရးပါတီ ၁၁ ခုမွာ အမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီ အင္အားစု ပါတီ၊ ဒီမုိ ကရက္ တစ္ ပါတီ(ျမန္မာ)၊ ျပည္ေထာင္စု ဒီမိုကေရစီ ပါတီ၊ ျပည္ေထာင္စု ကရင္အမ်ဳိးသား အဖြဲ႕ခ်ဳပ္၊ ခ်င္း အမ်ဳိးသား ပါတီ၊ ဒီမိုကေရစီႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္း ေရး ပါတီ၊ ရွမ္းတုိင္းရင္းသားမ်ား ဒီမုိကရက္တစ္ ပါတီ၊ ရခိုင္တုိင္း ရင္းသားမ်ား တုိးတက္ေရး ပါတီ၊ ၀ံသာႏု NLD(ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏုိင္ငံ) ပါတီ၊ အမ်ဳိးသားႏုိ္င္ငံေရး မဟာမိတ္အဖြဲ႕ခ်ဳပ္၊ ဖလုံ-စေ၀ၚ ဒီမုိကရက္တစ္ ပါတီတို႔ ျဖစ္သည္။

ကိုစုိးထြန္းက ဆက္လက္ၿပီး ၈၈ မ်ိဳးဆက္ေက်ာင္းသားမ်ားအဖြဲ ့သည္ NLD က ေဖေဖာ္၀ါရီ ၈ ရက္ေန႔က ထုတ္ျပန္လုိက္ ေသာ စီးပြားေရး ပိတ္ဆို႔မႈဆို္င္ရာ ေၾကညာခ်က္ႏွင့္ တသားတည္းရွိေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ၈၈ မ်ိဳးဆက္ေက်ာင္းသားမ်ားအဖြဲ ့ကလည္း ေၾကညာခ်က္ထုတ္ၿပီးေထာက္ခံေၾကာင္း ျပသခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။

ယခုအခါ ဥေရာပ သမဂၢ (EU) အဖြဲ႕၀င္ ႏုိင္ငံမ်ားထဲမွ ဂ်ာမနီ ႏွင့္ အီတလီ ႏုိင္ငံမ်ားက စီးပြားေရး ပိတ္ဆုိ႔မႈ ႐ုပ္သိမ္း ေစ လိုသည္မ်ားကို ၾကားလာရသည္ဟုလည္း ၎က ေျပာသည္။

“စီးပြားေရးပိတ္ဆုိ႔မႈကို အခုအေနမွာရွိေနသင့္ေသးတယ္၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ က်ေနာ္တို႔ တသားတည္းရွိတယ္၊ ဒါ ေပ မယ့္ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြကို ႁခြင္းခ်က္မရွိ လႊတ္ေပးဖုိ႔လိုတယ္၊ ဒါကိုေတာင္းဆုိထားတယ္။ ဒီလုိႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္း သားေတြကို စၿပီးလႊတ္ေပးမယ္ဆုိရင္ ႏုိင္ငံတကာကလည္း တျဖည္းျဖည္းခ်င္း ေလွ်ာ့ေပးလာမွာပဲ၊ ဘာတိုးတက္မႈ တစုံ တရာမွ မရွိေသးဘဲ ဖယ္ရွားဖုိ႔ မသင့္ဘူး”ဟု ကိုစိုးထြန္းက ေျပာဆိုသည္။

NLD ေၾကညာခ်က္တြင္ စစ္အစုိးရသည္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕ႏွင့္ သယံဇာတ ေရာင္းခ်ျခင္းမွ အေမရိကန္ေဒၚလာ ဘီလီယံ ေပါင္း မ်ားစြာ ၀င္ေငြရရွိေနေသာ္လည္း လူထု၏က်န္းမာေရးႏွင့္ ပညာေရးကို အေလးထားျခင္း မရွိသည့္အတြက္၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ကုလသမဂၢဖြံ႕ၿဖဳိးမႈအစီအစဥ္(UNDP)၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္အရ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ လူသားရင္းျမစ္ဖြံ႕ၿဖဳိးမႈတြင္ အနိမ့္က်ဆုံးျဖစ္ေနၿပီး အေရွ႕ေတာင္အာရွတြင္ ကေမၻာဒီးယားႏွင့္လာအုိႏုိင္ငံတုိ႔ကပင္ ေက်ာ္တက္သြားၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ စီးပြားေရးပိတ္ဆုိ႔မႈသည္ စစ္အစုိးရကုိသာ အဓိက တုိက္ရုိက္ထိခိုက္ၿပီး ျပည္သူလူထု အေပၚ ထိခိုက္မႈမရွိေၾကာင္း ထုတ္ျပန္ထားသည္။

“စီးပြားေရး ဒဏ္ခတ္ပိတ္ဆုိ႔မႈ လုပ္ထားတဲ့နိုင္ငံေတြ ကိုယ္တုိင္က Sanction ကို အၿမဲ လုပ္ထားမွာ မဟုတ္ဘူး၊ နိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေတြ လႊတ္ေပးဖို႔နဲ႔ လူ႔အခြင့္အေရးကုိေလးစား လုိက္နာလာဖုိ႔ေတြအတြက္ တုိးတက္တဲ့ အေၿခအေန တစံု တရာကို မျမင္ေတြ ့ရေသးလုိ႔သာ သူတုိ႔က ဆက္ထားခ်င္တာ၊ ဒါဟာ မွန္တယ္”ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ႏုိင္ငံေရးတက္ႂကြလႈပ္ရွားသည့္ လူငယ္တဦးက ေျပာသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ားအေပၚ ဥပေဒမဲ့သတ္ျဖတ္မႈ၊ မုဒိမ္းက်င့္မႈ၊ ကေလးစစ္သား အသုံးျပဳမႈ အပါအ၀င္ ရာဇ၀တ္မႈ၊ လူ႔အခြင့္အေရး ခ်ိဳးေဖာက္မႈမ်ားကို စစ္အစုိးရက က်ဴးလြန္ေနျခင္းေၾကာင့္ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္မွ စတင္ကာ အေမရိ ကန္ ႏုိင္ငံ၊ ဥေရာပ သမဂၢ အပါအ၀င္ အေနာက္ႏုိင္ငံမ်ားက အေရးယူပိတ္ဆို႔မႈမ်ားျပဳလုပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

source by :ဧရာဝတီ

အျပည္႔အစုံ ဖတ္ရန္ ...

Sunday, February 20, 2011

ျမဝတီ ေကာ့ကရိတ္ကားလမ္းေပၚက ေနရာ ၂ ခုမွာ ဒီေကဘီေအ ဝင္ေရာက္တုိက္ခုိက္

ဒီေကဘီေအ အေနနဲ႔ နအဖရဲ႕ စီးပြားေရးအသက္ေသြးေၾကာတခုျဖစ္တဲ့ ျမဝတီကုန္သည္လမ္း သြားလာခြင့္ကို တားျမစ္ ပိတ္ပင္လုိက္ၿပီး ဒီကားလမ္းေပၚမွာ စစ္ဆင္ေရးေတြ ပိုမိုလုပ္လာေတာ့မွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ျပည္သူလူထုကို ထိခိုက္မႈမရွိ ေစရန္ဖို႔ ဒီေကဘီေအ ဘက္က ပိတ္ပင္ခဲ့တာျဖစ္တယ္လို႔ သိရွိရပါတယ္။

ခုဆုိရင္ ျမဝတီကုန္သည္ ကားလမ္းေပၚက နအဖ တပ္စခန္းေနရာေတြကို ဒီေကဘီေအဘက္ ဝင္ေရာက ္တုိက္ခုိက္မႈေတြ ဟာ ဒီရက္ပိုင္းမွာ ပိုစိပ္လာပါတယ္။

ဒီကေန႔ မနက္ ျမဝတီနဲ႔ ေကာကရိတ္ၾကားက ေနရာႏွစ္ခုမွ တိုက္ပြဲေတြျဖစ္ပြားခဲ့ပါတယ္။ တိုက္ပြဲျဖစ္ပြားတဲ ေနရာေတြ ကေတာ့ ဗ်ဴဟာဂိတ္လို႔ ေခၚတဲ့ ခမရ ၃၅၆ နဲ႔ အုပ္ဖို လို႔ေခၚတဲ့ ခမရ ၃၅၅ ေနရာႏွစ္ခုပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေကဘီေအဘက္ က ဒီကေန႔ မနက္ ၃ နာရီခြဲေလာက္က ဝင္တုိက္ခဲ့တာလို႔ သိရပါတယ္။ ထိခိုက္မႈကိုေတာ့ အေသးစိပ္ မသိရွိရေသးပါဘူး။

တုိက္ပြဲေတြ ေန႔စဥ္ဆက္တိုက္ဆုိသလို ျဖစ္ေနတာရယ္။ ဒီေကဘီေအဘက္က ကားလမ္းကို ပိတ္ပင္တားျမစ္ထားတဲ့ အတြက္ရယ္ေၾကာင့္ ျမဝတီနဲ႔ ေကာ့ကရိတ္ၿမိဳ႕ေတြထဲမွာ သြားလာမယ့္ကားေတြ ေသာင္တင္ေနတာေတြ၊ ျမဝတီ သဃၤန္းညီေနာင္ နဲ႔ ေကာ့ကရိတ္က နအဖ တပ္စခန္းေနရာေတြကို ဘယ္ေန႔ ဘယ္အခ်ိန္ ဝင္ပစ္မယ္ဆိုတဲ့ ေကာလဟာလသတင္းေတြ အခ်ိန္ျပည့္ ျဖစ္ေပၚေနတယ္ ဆိုတာေတြကို ျမဝတီၿမိဳ႕ခံေတြက ေျပာျပလို႔ သိရွိရပါတယ္။

တဆက္တည္းဆိုသလို႔ပဲ ဒီကေန႔ ေဝၚေလဂြင္က ထိီးတလယ္ေနရာမွာ ဒီေအဘီေအတပ္ေတြက နအဖ တပ္ေတြကို ဝင္ ေရာက္တုိက္ခိုက္တယ္လို႔ သိရွိရပါတယ္။


source by : http://www.naytthit.net

အျပည္႔အစုံ ဖတ္ရန္ ...