NEJ / ၂၀ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၂၀၀၉
(ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ စာေရးဆရာႀကီး ဦးေအာင္သင္းသည္ ယခု အသက္ (၈၂) ႏွစ္ ရွိၿပီျဖစ္သည္။ ဆရာေအာင္သင္းသည္ လူငယ္မ်ား တုိးတက္ေရးအတြက္ အစဥ္တစုိက္ ေရးသား ေဟာေျပာ ခဲ့သူျဖစ္သည္။ ဘ၀မွာ လူငယ္ေတြအတြက္ လုပ္ေပးႏုိင္သမွ် လုပ္ေပးသြားသည့္ ကိစၥမွလြဲ၍ အျခားမရွိေတာ့ၿပီဟု ဆရာက ေခတ္ၿပိဳင္သို႔ေျပာသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အေျခအေနမွာ လူငယ္ေတြအတြက္ လူႀကီးေတြက ကုိယ့္ဘ၀ကုိ စေတးရမွာ ႏွေျမာေနၾကသည့္အတြက္ အေတာ္ စိတ္မေကာင္းစရာ ျဖစ္သည္ဟု ဆရာေအာင္သင္းက ယူဆသည္။ ႏုိင္ငံရပ္ျခားမွ လူငယ္မ်ား၊ ျပည္တြင္းမွ လူငယ္မ်ား တုိးတက္ေအာင္ျမင္ေရးႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး စာေရးဆရာႀကီး ဦးေအာင္သင္းႏွင့္ ေခတ္ၿပိဳင္ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ဦးစိန္ေက်ာ္လႈိင္တို႔ တယ္လီဖုန္းမွတဆင့္ ေတြ႔ဆုံေဆြးေႏြးခဲ့သည္။ လူငယ္ေတြ ဘာလုပ္ရမလဲ၊ ထြက္ေပါက္ရွာ ရမလား ေဖာက္ထြက္ရမလား၊ အခက္အခဲၾကားက ႐ုန္းထြက္နည္း၊ အဂၤလိပ္စာ ဘယ္လုိသင္ မလဲ၊ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓါတ္ စသည္တုိ႔ကုိ ေဆြးေႏြးခဲ့သည္။ ေအာက္ေဖာ္ျပပါ ႏုိင္ငံရပ္ျခား ျမန္မာလူငယ္မ်ားအတြက္ ဆရာေအာင္သင္း အႀကံေပးခ်က္မွာ ေတြ႔ဆုံေမးျမန္းခန္းမွ ေကာက္ႏႈုတ္ခ်က္ျဖစ္သည္။ အျပည့္အစုံကုိ အသံဖုိင္ျဖင့္ နားဆင္ႏုိင္သည္။)
ႏုိင္ငံရပ္ျခား ျမန္မာလူငယ္မ်ားအတြက္ ဆရာေအာင္သင္း၏ အႀကံေပးခ်က္
၁။ ငါမုခ်ႀကီးပြားေအာင္ျမင္ရမယ္ဆုိတဲ့ အဓိ႒ာန္ထားပါ
လူငယ္တေယာက္ဟာ အေရးႀကီးဆံုးအခ်က္က ငါဟာမုခ်ႀကီးပြားေအာင္ျမင္ေနရမယ္ ဆိုတဲ့ အဓိ႒ာန္ ခိုင္ခိုင္မာမာခ်ဖို႔ အေရးႀကီးတယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ လူငယ္ေတြဟာ အမွတ္မထင္ အမွတ္မထင္ေလးေတြ ေနၾကတယ္။ အဲဒီလို ခိုင္ခိုင္မာမာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ျပန္ၿပီးေတာ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ အဓိ႒ာန္ျပဳခဲ့သလား။ ေ၀ေ၀၀ါး၀ါးေလးေပါ့ အမွတ္မထင္ ပဲရွိတတ္တယ္။ ခိုင္မာရမယ္ဆိုတာ။ ဘုရားေရွ႕မွာ အာ႐ုဏ္ျပဳသလုိ အဓိ႒ာန္ျပဳလိုက္သလုိ၊ သစၥာဆိုလိုက္ သလို အဲလိုုကို အဓိ႒ာန္ျပဳရတယ္။ အဲဒါဟာ အလြန္ကို အေရးႀကီးပါတယ္။ အဲဒီအဓိ႒ာန္ခ်က္ ခိုင္မာသြားလို႔ရိွရင္ က်န္တ့ဲဥစၥာေတြဟာ သူ႔ကိုယ္သူထိန္းသြားလို႔ရွိတယ္။ ဘယ္သူမဆို အဲဒီလို ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထ ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီဟာက အေရးႀကီးတယ္လို႔ က်ေနာ္ ေျပာဆို ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါ နံပါတ္ (၁) အခ်က္ေပါ့ ေနာ္။
၂။ က်န္းမာေရးကုိ ကုိးကြယ္ပါ
နံပါတ္ (၂) အခ်က္ကေတာ့ အဲေအာင္ျမင္ခ်င္လို႔ရွိရင္ က်န္းမာေရးကို ကိုးကြယ္ရတယ္။
ကိုးကြယ္ရတယ္ဆိုတဲ့စကားလံုးကို က်ေနာ္တကယ္ေျပာတာပါ။ ကိုယ့္က်န္းမာေရးကို
ဘယ္ေလာက္ အေရးႀကီးတယ္ဆိုတာက လူငယ္ေတြဟာ အမွတ္မထင္ ေနတတ္ၾကတယ္။ မက်န္းမာရင္ ဘာမွမျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး၊ သူမ်ားကို မွီခိုေနရတဲ့ဘ၀ကို ေရာက္သြားတတ္ တယ္ဆိုတာကို ေမ့ေနၾကတယ္။
ကိုယ္ကက်န္းမာေနတဲ့အခါမွာ က်န္းမာေရးရဲ႕တန္ဖိုးကို ေမ့ေနတတ္တယ္။ အဲဒီေတာ့ ဘုရားရွင္က ေမတၱာပို႔တာေတာင္မွ မိမိကိုယ္ကိုု မိမိပထမဆံုးေမတၱာပို႔ပါ လို႔ေျပာခဲ့တာ။ ဘာေၾကာင့္လဲလို႔ဆိုေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကို က်န္းမာမွ တျခားသူကို ဒုကၡမေပးမိမွာေပါ့။ အဲဒီေတာ့ က်န္းမာေရးကို ဂ႐ုစိုက္တယ္ ဆိုတဲ့ကိစၥမွာ အဲဒါဟာ ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့ ျဖစ္တဲ့အခါက်ေတာ့ က်န္းမာေရးနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ ဥပမာ မူးယစ္ေဆး၀ါး သံုးတာေတြ၊ အရက္ေသစာအမ်ားႀကီး ေသာက္တာေတြ၊ သို႔မဟုတ္လို႔ရွိရင္ အ၀လြန္လြန္းတဲ့ အဆီအအိမ့္ တမက္တေမာစားတာေတြ အဲဒီဥစၥာေတြ အကုန္လံုးကို ထိန္းခ်ဳပ္သြားရတာ။
အဲဒီဘာကုိပဲဲ စားသည္ျဖစ္ေစ၊ လုပ္သည္ျဖစ္ေစ၊ အိပ္သည္ျဖစ္ေစ၊ ေနသည္ျဖစ္ေစ က်န္းမာေရးကို မထိခိုက္ရေအာင္ လူေတြသိပ္ကိုအေရးႀကီးတယ္။ မက်န္းမာတာနဲ႔ တၿပိဳင္နက္တည္း ကိုယ္သည္ မွီခိုေသာ လူဘ၀ကို ေရာက္သြားတတ္တယ္ ဆုိတာကို ေမ့ေနတတ္တယ္။ အင္မတန္အေရးႀကီးပါတယ္ ကိုစိန္ေက်ာ္လႈိင္ အဲဒါေလးကို ေသေသခ်ာခ်ာ အေလးနက္ ကေလး ထည့္ေပးေစခ်င္ပါတယ္ ေနာ္။
၃။ စိတ္၀င္စားတဲ့လုပ္ငန္း ေရြးခ်ယ္ပါ
ေနာက္တခါ နံပါတ္ (၃) အခ်က္က ကိုယ္စိတ္၀င္စားတဲ့လုပ္ငန္းကို ေရြးခ်ယ္ရတယ္။
ဥပမာ လွ်ပ္စစ္ဘက္မွာ စိတ္ထက္သန္လား၊ ေဆာက္လုပ္ေရးဘက္မွာ စိတ္ထက္သန္လား သို႔မဟုတ္ ကြန္ပ်ဴတာမွာလား၊ စာေရးတာမွာ စိတ္ထက္သန္တာလား အစရွိတာတို႔ေပါ့ေနာ္။ တကယ့္ကို အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းကို ေပးႏိုင္မယ့္ လုပ္ငန္းတခုကို ကိုယ္ခ်င့္ခ်င့္ခ်ိန္ခ်ိန္ ေရြးခ်ယ္ရပါမယ္။ ကိုယ့္၀ါသနာပါတဲ့ဥစၥာ ေဟာ္ဘီသေဘာမ်ိဳးေပါ့။ အပို၀ါသနာပါတဲ့ ကိစၥမ်ိဳးကေတာ့ ပန္းခ်ီေရးသည္ ဘာေရးသည္ျဖစ္ေစ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ နဲ႔ လုပ္ခ်င္တာလုပ္ေပါ့။
ဒါေပမယ့္ လက္ငင္းအေရးႀကီးတဲ့ ဥစၥာကေတာ့ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ဘယ္လုပ္ငန္းကို စိတ္၀င္စားလဲ ဆိုတာ ပထမဆံုး ေရြးခ်ယ္ဖို႔ လိုပါတယ္။ အဲဒီေရြးခ်ယ္တဲ့ ဥစၥာဟာ ကိုယ့္စိတ္နဲ႔ ပတ္၀န္းက်င္နဲ႔ ရွိတဲ့အထဲမွာမွ ကိုယ္ေရြးလို႔ ရႏိုင္တဲ့ လုပ္ငန္းေတြထဲမွာ ဘယ္ဟာကို ေရြးႏိုင္မလဲဆိုတာ၊ အဲဒါကို ခ်င့္ခ်ိန္ေရြးခ်ယ္ၿပီးေတာ့ အဲဒီဥစၥာကို ေန႔ေန႔ညည ေလ့လာရတယ္။
၄။ ေရြးခ်ယ္တဲ့ပညာကုိ ေန႔ေန႔ညည ႀကံဆပါ
ဆက္ၿပီးေတာ့ ေျပာခ်င္တာက နံပါတ္ (၄) အခ်က္က အဲဒီေရြးခ်ယ္လိုက္တဲ့ ပညာရပ္ကို သို႔မဟုတ္ အဲလုပ္ငန္းကို ေလ့လာတာ အဲဒါကို ေန႔ေန႔ညည စိတ္ထဲမွာေတြးၿပီးေတာ့ ႀကံဆေနရပါတယ္။ အဲႀကံဆမေနလို႔ရွိရင္ အဲဒီဥစၥာ ဘယ္ေတာ့မွ မေအာင္ျမင္ႏိုင္ဘူး။ အဲဒီလို ႀကံဆရင္းကေန ဘာျဖစ္လာသလဲဆိုေတာ့ တခါတရံမွာ ျဖစ္သြားတတ္တာက ပထမ ေရြးခ်ယ္ထားတဲ့ လုပ္ငန္းထက္ ပိုၿပီးေကာင္းတဲ့လုပ္ငန္း၊ ကိုယ္နဲ႔ပိုသင့္ေတာ္တဲ့ လုပ္ငန္း ေတြ႔သြားတတ္တယ္။ ဒါမွမဟုတ္လို႔္ရင္ ကိုယ္ေရြးခ်ယ္ထားတဲ့ လုပ္ငန္းမွာ တိုးတက္ရာ တိုးတက္ေၾကာင္း ျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။ အဲဒါက်ေနာ္ေျပာတာ ေန႔ေန႔ညည ႀကံဆပါလို႔ က်ေနာ္ ေျပာခ်င္ပါတယ္။
၅။ မိတ္ေဆြအေပါင္းအသင္းထံ တပည့္ခံဖို႔ ၀န္မေလးနဲ႔
ေနာက္နံပါတ္ (၅) အခ်က္က အဲဒီဟာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး လုပ္ငန္းနဲ႔ ပတ္သက္္ၿပီးေတာ့ သိကၽြမ္းတဲ့သူ၊ မိတ္ေဆြအေပါင္းအသင္း အဲဒီကေန ဆရာတင္ဖို႔ ကုိယ္က တပည့္ခံဖို႔ ၀န္မေလးပါနဲ႔။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဆိုလိုတာက ေမးဖို႔၀န္မေလးနဲ႔၊ ငါ့အဲဒါေလးသင္ေပးစမ္းပါကြာ ဆိုတာမ်ိဳး ေျပာတာလိုမ်ိဳး။ က်ေနာ့္ကို အဲဒါေလးသင္ေပးပါခင္ဗ်ာလို႔ အဲဒီလိုေျပာတာမ်ိဳး။ အဲဒီလို လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ အခ်င္းခ်င္းကျဖစ္ေစ တပည့္ခံဖို႔ ၀န္မေလးရဘူး။ တခ်ိဳ႕က ဆရာတင္ဖို႔ တပည့္ခံဖို႔ အင္မတန္ ၀န္ေလးတတ္ၾကတယ္။
က်ေနာ္ကိုယ္တုိင္ ေျပာရမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ က်ေနာ္တခ်ိဳ႕ အပိုင္းေတြမွာကို က်ေနာ္တပည့္ေတြ ဆီကေန ျပန္ၿပီးသင္ယူူေနတာပဲ။ တပည့္ေတြက ကိုယ့္ဆရာျဖစ္တဲ့အခါက်ေတာ့ လိုလုိခ်င္ခ်င္ သင္ေပးၾကတယ္။ က်ေနာ္ အဲဒီနည္းအားျဖင့္ က်ေနာ္ ပညာေတြ အမ်ားႀကီးရခဲ့တယ္။ ကိုယ့္တပည့္ဆီမွာျပန္ၿပီး က်ေနာ္တပည့္ခံခဲ့တာပါ။
အဲဒီေတာ့ ကိုယ့္တပည့္ဆီေတာင္မွ တပည့္ခံရတယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ကိုယ့္မိတ္ေဆြ၊ အေပါင္း အသင္းဆီ ဘာျဖစ္လို႔ တပည့္မခံႏိုင္ရမွာလည္း။ ဒါေပမယ့္ အဲတခုရွိတယ္ တပည့္ခံၿပီး သင္လို႔ရတဲ့အခါမွာ ကိုယ္ကႏႈတ္ဆိတ္ၿပီးေတာ့ မေနပါနဲ႔။ သူ႔ကို ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္းကို လႈိက္လိႈက္လဲွလဲွ ေျပာဖို႔လိုတယ္။ ေနာက္ၿပီး ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္းကိုလည္း ျပဖို႔ိလိုပါတယ္။ ဥပမာဆိုပါေတာ့ သူ႔ကိုေက်းဇူးတင္ေၾကာင္းေလး တကယ္လို႔ ရပ္ေ၀းမွာေနတယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္းေလး စာနဲ႔တေၾကာင္းေလးျဖစ္ေစ၊ မင္းေပးလိုက္တဲ့ ေက်းဇူးေလးရတယ္ ကြာ ငါအခုထက္ထိ ေက်းဇူးမေမ့ႏိုင္ေသးဘူး ဆုိတာမ်ိဳးေလး စာေလးတေၾကာင္းေလာက္နဲ႔ ျဖစ္ေစ၊ ဒါမွမဟုတ္ ကဒ္ေလးတခုေလာက္ ပိ႔ုၿပီးျဖစ္ေစ ၀န္မေလးပါနဲ႔။ တကယ္လို႔ႀကံဳလို႔ ျဖစ္ေစ သူ႔ကုိ လက္ဖက္ရည္တခြက္တိုက္တာျဖစ္ေစ၊ ထမင္းတနပ္ေကၽြးတာျဖစ္ေစ ၀န္မေလး ပါနဲ႔။ အဲဒီဥစၥာ တသက္တာလံုး ကိုယ့္အတြက္ကို သင္ျပမယ့္သူေတြေပၚလိမ့္မယ္၊ လမ္းၫႊန္ မယ့္သူေတြ ေပၚလိမ့္မယ္၊ အဲဒီလိုဟာမ်ိဳး အဲဒါမ်ိဳး၀န္မေလးပါနဲ႔။
ေနာက္တခုက အဲလုိနည္းအားျဖင့္ အေပါင္းအသင္း သိပ္ဖြံ႔ၿဖိဳးလာလိမ့္မယ္၊ အဲဒီ အေပါင္း အသင္းက ကိုယ့္ဘ၀ တုိးတက္မႈအတြက္ အၿမဲေစာင့္ေရွာက္မယ့္သူေတြ ျဖစ္လာလိမ့္မယ္လုိ႔ က်ေနာ္ အႀကံဥာဏ္ေပးခ်င္ပါတယ္။ အဲဒါရပ္ေ၀းမွာေနတဲ႔ ကေလးေတြအတြက္ က်ေနာ္ တတ္ႏုိင္တဲ့ အႀကံေပးခ်က္ပါ။ အဲဒါေလးပါပဲ ကိုစိန္ေက်ာ္လႈိင္။
<<<(လူငယ္ေရးရာႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး စာေရးဆရာ ေအာင္သင္းႏွင့္ ေခတ္ၿပိဳင္ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ဦးစိန္ေက်ာ္လိႈင္ ေတြဆုံေမးျမန္းခန္း အျပည့္အစုံနားဆင္ရန္)
မွတ္ခ်က္ ။ ။ http://www.khitpyaingnews.org မွ ကူးယူ မွ်ေဝပါသည္။
Saturday, February 21, 2009
လူငယ္မ်ား တုိးတက္ေရးအတြက္ ဆရာေအာင္သင္း၏ အႀကံေပးခ်က္
Wednesday, February 18, 2009
လမိုက္ညမွာလင္းတဲ့ၾကယ္စင္
အေမွာင္ထုမည္မွ်ပင္ ပိတ္ကာလႊမ္းေစကာမူ လမ္းျပၾကယ္၏ အလင္းေရာင္ေလးႏွင့္ လမ္းဆံုးေအာင္ သြားႏိုင္သည့္ လူသား သတၱိရွင္မ်ား ကမၻာအရပ္ရပ္တြင္ ရွိခဲ့ဖူးပါသည္။ ရွိလဲရွိေနဆဲ။ ေနာင္လဲရွိေနမည္မလြဲ။ သို႔ေပမယ့္ ထိုလူသားမ်ား လမ္းဆံုးထိ ေရာက္ေစေရးအတြက္ လမ္းျပၾကယ္စင္ေလးမ်ား လင္းလက္ေပးဖို႔ေတာ့ လိုေပလိမ့္မည္။
ျမန္မာျပည္မွာ လူျဖစ္ခြင့္ရေသာ ကေလးငယ္မ်ား၏ ဘဝကို ေလ့လာၾကည့္ပါ။ လမိုက္ညႏွင့္ ၾကံဳေတြ႔ေနၾကရေပသည္။ လသာညမွာ ခရီးသြားခြင့္ရေနျပီး ေျဖာင့္ျဖဴးေသာ အနာဂတ္လမ္းႏွင့္ ၾကီးျပင္းခြင့္ရသူမ်ားကား ခပ္ရွားရွား။ တကယ့္ကို ခပ္ရွားရွားရယ္ပါ။
ကေလးငယ္၊ လူငယ္မ်ားအား ေလ့လာၾကည့္လွ်င္ သူတို႔မိဘမ်ား၏ အလုပ္အကိုင္၊ စီးပြားေရးအေျခအေနကိုၾကည့္၍ ဘဝအမ်ိဳးမ်ိဳးကြာျခားေနၾကရသည္ကို ေတြ႔ရမည္ ျဖစ္ေပသည္။ လူ႔ဘဝအနာဂတ္၏ တစ္ခုတည္းေသာ ဖန္ဆင္းရာျဖစ္သည့္ ပညာေရး ရရွိပံုမ်ားမွာလဲ ဘဝအေျခအေနေပၚမူတည္၍ ကြာျခားၾကေလသည္။
(၁)အခ်ဳိ႕ ေသာ ကေလးငယ္၊လူငယ္မ်ား၏ မိဘမ်ားမွာ စစ္ဘက္ဆိုင္ရာ၊ အရပ္ဘက္ဆိုင္ရာ ရာထူးၾကီးသူမ်ား၊ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ား၏ ကေလးမ်ားျဖစ္ျပီး၊ ငယ္စဥ္မွစ၍ နာမည္ၾကီးထိပ္တန္းေက်ာင္းမ်ား၊ ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီေက်ာင္းမ်ားတြင္ ပညာသင္ၾကားခြင့္ရၾကျပီး၊ အထက္တန္းပညာေအာင္ျပီးေသာအခါတြင္လဲ စင္ကာပူ၊ ၾသစေၾတးလ်၊ အဂၤလန္ႏိုင္ငံမ်ားမွ ဘြဲ႔မ်ားရရွိကာ ႏိုင္ငံရပ္ျခားတြင္ပင္ ပညာႏွင့္ အလုပ္လုပ္သူလုပ္၊ ျပည္တြင္းျပန္ဝင္ျပီး မိဘပိုင္လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ဦးစီးလုပ္ကိုင္သူ လုပ္ကိုင္၊ စစ္အာဏာရွင္တို႔၏ ဌာနဆိုင္ရာမ်ားတြင္ ရာထူးၾကီးရသူရႏွင့္ ဘဝလမ္းခရီးအဆင္ေျပၾကပါသည္။
(မွတ္ခ်က္ ။ ။ မိဘအရွိန္အဝါႏွင့္ ဆိုးသြမ္းမိုက္မဲေနသူမ်ားကို မဆိုလိုပါ။ ပညာရႏိုင္ေသာ အခြင့္အလမ္းမ်ားကိုသာ ဆိုလိုျခင္းျဖစ္ပါသည္)
(၂) အခ်ဳိ႕ ေသာ ကေလးငယ္လူငယ္မ်ားမွာမူ သင့္တင့္ေသာ ဝင္ေငြရွိသည့္ မိသားစုမ်ားတြင္ ၾကီးျပင္းလာၾကျပီး၊ အခ်ိန္တန္ဘြဲ႔တစ္ခုရ၊ လုပ္ငန္းခြင္ဝင္၊ မဟုတ္လွ်င္လဲ မိဘလုပ္စာ ထိုင္စားျပီး လိုက္လ်ားလိုက္လ်ား ဘဝခရီးလမ္းကို ၾကံဳေတြ႔ၾကပါသည္။ ဤမိသားစုမ်ားတြင္းမွ အခ်ိဳ႕ ေသာ ပညာလိုလားသူမ်ားမွာမူ ႏိုင္ငံျခားတကၠသိ္ုလ္မ်ားတြင္ ပညာဆက္သင္ႏိုင္သည္ ဆိုေသာ ပညာသင္ဆု အခြင့္အေရးမ်ားေၾကာင့္ နအဖလက္ကိုင္တုတ္အဖြဲ႔မ်ား အတြင္းသို႔ ေရာက္ရွိျပီး ေပးတာယူ ေကြ်းတာစားဘဝတြင္ တင္းတမ္ေရာင့္ရဲၾကရသည္။ အခ်ဳိ႕ လဲ နအဖေထာက္လွမ္းေရး ၾကိဳးကိုင္ ဂ်ာနယ္မ်ားတြင္ အလုပ္လုပ္ကိုင္ရင္း၊ အဆိုပါဂ်ာနယ္မ်ားႏွင့္ ဆက္သြယ္ထားသည့္ တကၠသိုလ္တခ်ိဳ႕မွ ပညာသင္ဆုမ်ား ရရွိကာ တတိယအုပ္စု၀င္မ်ား ျဖစ္လာၾကသည္။ အခ်ိဳ႕မွာလဲ အလြယ္နည္းလိုက္ကာ နအဖတို႔၏ စစ္တကၠသိုလ္၊ စစ္ေဆးတကၠသိုလ္၊ စစ္အင္ဂ်င္နီယာတကၠသိ္ုလ္၊ စစ္ကြန္ပ်ဴတာ တကၠသိုလ္မ်ားသို႔ ေရာက္ကုန္ၾကပါသည္။ ႏိုင္ငံခ်စ္စိတ္၊ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ႏွင့္ တပ္မေတာ္တကၠသိုလ္မ်ားသို႔ ေလွ်ာက္ထားသူမ်ား ယခုကာလတြင္ မရွိသေလာက္ ျဖစ္ေနပါျပီ။ အခ်ိဳ႕မွာလဲ ႏိုင္ငံရပ္ျခားသို႔ ထြက္ခြာကာ ၾကံဳရာက်ပန္းလုပ္ကိုင္ရင္း အိမ္စရိတ္ကို ျပန္လည္ေထာက္ပံ့ၾကရပါသည္။ ၾကိဳးစားရင္း မိမိဥာဏ္ပညာျဖင့္ ႏိုင္ငံျခား တကၠသိုလ္ ပညာသင္ဆုမ်ားရ၍ ေက်ာင္းမ်ား ဆက္တက္ႏိုင္ကာ ဘ၀ေရး အဆင္ေျပလာသူမ်ားလဲ ရွိသည္။ သို႔ေပမယ့္ ရာခိုင္ႏွဳန္းကား အလြန္နည္းပါးေနဆဲ။
(၃)အခ်ဳိ႕ ေသာ ကေလးငယ္၊လူငယ္မ်ားမွာကား မိဘမ်ားမွ အလယ္တန္း၊ အထက္တန္းပညာ ေလာက္အထိသာ သင္ၾကားေပးႏိုင္ျပီး၊ စက္မွဳလက္မွဳလုပ္ငန္းမ်ား၊ ယာဥ္လုပ္ငန္းမ်ား၊ စတိုးဆိုင္ အေရာင္းစာေရး လုပ္ငန္းမ်ားသို႔ ေရာက္ရွိေနၾကပါသည္။ ကံဆိုးသူတခ်ဳိ႕ မွာ အေျခအေန အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ ကိုယ္ခႏၶာႏွင့္ ရင္းျပီး စီးပြားရွာရသည့္ ဘဝသို႔ ေရာက္ရွိေနၾကရသည္။
(၄)အခ်ဳိ႕ ေသာ ကေလးငယ္၊ လူငယ္မ်ားမွာကား မူလတန္းပညာေရးကိုပင္ သြားေရာက္သင္ၾကားေပးရန္ မိသားစုဝင္ေငြမလံုေလာက္သျဖင့္၊ ဝမ္းေရးအတြက္ အိမ္ရွိလူကုန္ အလုပ္လုပ္ၾကရကာ သူတပါးအိမ္မွ အိမ္ေဖာ္ဘဝ၊ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ စားပြဲထုိးဘဝ၊ လမ္းေဘးေစ်းသည္ဘဝ၊ လက္ငုတ္လက္ရင္း လယ္ယာကိုင္းသမား ဘဝမ်ားႏွင့္ က်င္လည္ေနၾကရပါသည္။ မသမာဝိသမသမားမ်ား၏ လူကုန္ကူးမွဳ သားေကာင္ဘဝသို႔ ေရာက္ကာ ဘဝပ်က္ရသူမ်ားလဲ ရွိပါသည္။
(၅)အခ်ဳိ႕ ေသာ ကေလးငယ္၊လူငယ္မ်ားမွာမူ စစ္မက္ဇံုတြင္ ေနထိုင္ၾကီးျပင္းရသျဖင့္ ပညာသင္ခြင့္ဆံုးရွံဳးကာ တေျပးေျပး တလႊားလႊား၊ တထိတ္ထိတ္တလန္႔လန္႔ႏွင့္ ေနထိုင္ေနၾကရပါသည္။
(၆)အျခားေသာ သီးသန္႔ထြက္ေပၚလာသည့္ အုပ္စုမွာ အတိုက္အခံ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ား၏ ရင္ေသြးငယ္မ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။ မည္သည့္ ဝင္ေငြရွိသည့္ မိသားစုဝင္ပင္ျဖစ္ပါေစ၊ တခုတည္းေသာ တူညီခ်က္မွာ ေက်ာင္းေနစဥ္မွစ၍ ဆရာ၊ဆရာမမ်ား၊ ရြယ္တူမ်ား၏ ခြဲျခားဆက္ဆံျခင္းကို ခံၾကရျပီး၊ အထက္တန္းပညာေအာင္၍ တကၠသိုလ္မ်ား ေလွ်ာက္ေသာ အခါ၌ကား အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္း ပညာမ်ားကို သင္ခြင့္မရၾကျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
ျမန္မာျပည္ေက်ာင္းသားလူရြယ္၊ ကေလးသူငယ္မ်ား၏ ထိုသို႔ျဖစ္ေပၚေနဆဲ အေျခအေနမ်ားၾကားတြင္ နအဖျပန္ၾကားေရးတာဝန္ရွိသူကေတာ့ “ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ကမၻာ့ဘဏ္မွ ခ်မွတ္ထားေသာ လူမွဳေရးဦးတည္ခ်က္ျဖစ္သည့္ မူလတန္းပညာ အားလံုးတတ္ေျမာက္ေရး ရည္မွန္းခ်က္အား ျပည့္မွီသည္ ” ဆိုကာ အရွက္မရွိေသာ မ်က္ႏွာျဖင့္ ျပက္လံုးထုတ္သလား ေအာက္ေမ့ရေအာင္ ေျပာဆိုသြားခဲ့ဖူးပါသည္။ ထိုသို႔ေျပာၾကားေနသည့္ ေနရာႏွင့္ မလွမ္းမေဝး ျမိဳ႕ တစ္ျမိဳ႕ ဆီမွ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မ်ားတြင္ အလုပ္လုပ္ေနၾကရရွာေသာ မူလတန္းအရြယ္ ကေလးငယ္မ်ားကိုပင္ မျမင္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ အျမင္လႊာ ခ်ြတ္ယြင္းအားနည္းေန၍ပင္ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။
စာေရးသူအထက္ပါအတိုင္း ခြဲျခားထားသည့္ အုပ္စုမ်ားမွာ မိဘမ်ား၏ ဝင္ေငြေပၚမူတည္၍ ပညာသင္ခြင့္ ကြဲျပားျခားနားပံုကို ျပသျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ပထမအမ်ိဳးအစား လူငယ္မ်ားမွာ ျမန္မာ့လူရြယ္ ကေလးငယ္မ်ား၏ တစ္ရာခိုင္ႏွဳန္းပင္မရွိပါ။ ပညာသင္ၾကားခြင့္ရေရးသည္ လူ႔အခြင့္အေရး တခုျဖစ္ပါလ်က္ ျမန္မာေက်ာင္းသားလူငယ္မ်ား၏ ပညာသင္ခြင့္ရေရးသည္ အဘယ္ေၾကာင့္ ဝင္ေငြေပၚ မူတည္ေနရပါသနည္း။ စာေရးသူတို႔ႏိုင္ငံကို အုပ္ခ်ဳပ္မင္းလုပ္သူမ်ား အသံုးမက်၍သာျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံတစ္ခု၏ အနာဂတ္သည္ လက္ရွိလူရြယ္၊ ကေလးသူငယ္မ်ားေပၚတြင္မူတည္သည့္ အမွန္တရားကိုပင္ မျမင္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ အာဏာရူး၊ ဥစၥာရူးမ်ား ျဖစ္ေနၾကလို႔သာျဖစ္သည္။
အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ လူ႔အခြင့္အေရး ေၾကျငာစာတမ္းၾကီး၏ အပိုဒ္(၁၆)တြင္ လူသားတို႔၏ ပညာသင္ၾကားခြင့္ႏွင့္ ပတ္သက္၍
(၁)လူတိုင္းသည္ ပညာသင္ယူႏိုင္ခြင့္ရွိသည္။ အနည္းဆံုးမူလတန္းႏွင့္ အေျခခံအဆင့္ အတန္းမ်ားတြင္ ပညာသင္ၾကားေရးသည္ အခမဲ့ျဖစ္ရမည္။ မူလတန္းပညာသည္ မသင္မေနရ ပညာျဖစ္ရမည္။ စက္မွဳလက္မွဳပညာႏွင့္ အသက္ေမြးမွဳပညာမ်ားကို ေယဘုယ်အားျဖင့္ သင္ၾကားရယူႏိုင္ေစရမည္။
(၂)ပညာသင္ၾကားေရးကို လူသားတို႔၏ စရိုက္လကၡဏာ အျပည့္အဝတိုးတက္မွဳအျပင္ လူ႔အခြင့္အေရးႏွင့္ အေျခခံ လြတ္လပ္ခြင့္၊ ရိုေသေလးစားမွုတို႔ကို ရွင္သန္ဖြံ႔ျဖိဳးလာေစရန္ ရည္ရြယ္၍ သင္ၾကားေစရမည္။ ပညာသင္ၾကားေရးသည္ ႏိုင္ငံအားလံုးတို႔တြင္ လည္းေကာင္း၊ လူမ်ိဳးစုမ်ားတြင္လည္းေကာင္း၊ ဘာသာေရးအသင္းအဖြဲ႔မ်ားတြင္ လည္းေကာင္း အခ်င္းခ်င္းနားလည္မွဳ၊ သည္းခံမွဳႏွင့္ခင္မင္ရင္းႏွီးမွဳတို႔ကို အားေပးရမည္။ ထို႔အျပင္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးတည္တံ့ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရန္ အလို႔ငွာ ကုလသမဂၢ၏ ေဆာင္ရြက္မွဳမ်ားကိုလဲ ျဖစ္ေျမာက္ေအာင္ အားေပးရမည္။
(၃)မိဘတို႔တြင္ မိမိတို႔ကေလးမ်ားသင္ယူရမည့္ ပညာအမ်ိဳးအစားကို ေရြးခ်ယ္ႏိုင္ေသာ ကနဦး အခြင့္အေရးရွိရမည္ ဟူ၍ ေဖာ္ျပပါရွိေလသည္။
ဤသို႔ဆိုလွ်င္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လူတိုင္းအတြက္ပညာေရးဟူေသာ လူ႔အခြင့္အေရးမရွိသည္မွာ ေသခ်ာေနေပျပီ။ က်ြႏ္ုပ္တို႔၏ ေနာင္အနာဂတ္မ်ိဳးဆက္ေလးမ်ားသည္ ကမၻာ့လူသားတိုင္း ခံစားခြင့္ရသည့္ လူ႔အခြင့္အေရးကို ခံစားခြင့္မရရွာၾက။ လမိုက္ညအေမွာင္တြင္ လမ္းေပ်ာက္ေနသူမ်ားႏွယ္ ျဖစ္ေနၾကရရွာသည္။
ထိုလမိုက္ညထဲမွ လမ္းေပ်ာက္ေနသူမ်ားအတြက္ အလင္းေပးမည့္ ၾကယ္စင္မ်ား လိုအပ္လွပါသည္။ ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ အေျခစိုက္လုပ္ကိုင္ေနေသာ မင္းမေဟာ္၊ ေအအီအိုင္အိုယူ ႏွင့္ အျခားပညာေရး ဖြံံျဖိဳးတိုးတက္မွဳ အစီအစဥ္မ်ားမွာ ထိုသို႔ အနာဂတ္အတြက္ လမ္းျပေပးမည့္ ၾကယ္စင္ေလးမ်ားျဖစ္ၾကပါသည္။
အဆိုပါလမ္းျပၾကယ္စင္ေလးမ်ား ေရရွည္တည္တံ့ခိုင္ျမဲရန္၊ ၾကယ္စင္အသစ္ေလးမ်ား ဆက္လက္ ေပၚေပါက္လာေစရန္ႏွင့္ ေနာက္ဆံုး ျမန္မာ့မ်ိဳးဆက္မ်ားအေပၚတြင္ ဖံုးအုပ္ေနေသာ အေမွာင္ထုမ်ား ေပ်ာက္ကြယ္သြားေစရန္ကေတာ့ စာေရးသူတို႔ ျမန္မာမ်ားအားလံုး၏ တာဝန္ပင္ျဖစ္ပါေၾကာင္း----။
အေမွာင္ခြင္း၍ အလင္းေဆာင္ႏိုင္သူမ်ားျဖစ္ေစရန္ ဝိုင္းဝန္းၾကိဳးပမ္းၾကပါစို႔။
ခင္မမမ်ိဳး
မွတ္ခ်က္ ။ ။ http://khinmamamyo.blogspot.com မွ ကူးယူ မွ်ေဝပါသည္။
Tuesday, February 17, 2009
ျပည္သူ႔ အက်ဥ္းသား
ခုိင္ထြန္း
အဂၤါေန႔၊ ေဖေဖၚဝါရီလ 17 2009 16:05 - ျမန္မာစံေတာ္ခ်ိန္
အျဖစ္မွန္တခု ရွိေနသည္။ ဒီမိုကေရစီကို လိုလားပါသည္ဆိုေသာ ျပည္သူလူထုက ဒီမိုကေရစီတိုက္ပြဲကို တိုက္ယူေနၾကေသာ ရဲေဘာ္မ်ားကို စစ္အစိုးရက ရက္ရက္စက္စက္ ဖိႏွိပ္ေသာအခါ ၎တို႔ႏွင့္ ပတ္သက္ရမည္ကို ေၾကာက္ေနၾကေလသည္။ ဤအဆို တကယ္မွန္သေလာ။
ေရြးေကာက္ပြဲၿပီးသည္မွစ၍ စစ္တပ္က အာဏာကို သိမ္းပိုက္သည္။ မခံႏိုင္ေသာ ေတာ္လွန္ေရးသမားမ်ားက ဆန္႔က်င္သည္။ ကန္႔ကြက္သူမွန္သမွ် ႏွိပ္စက္သည္။ ေထာင္ခ်သည္။ မိသားစုကိုပါ ဒုကၡေပးေတာ့သည္။ တခ်ဳိ႕မွာ ျပည္တြင္း၌ပင္ မေနႏိုင္ေတာ့ဘဲ ျပည္ပသို႔ လက္လြတ္ေျပးရသည္။ စကားလံုးျဖင့္ ေဖာ္ျပျခင္းငွာ မစြမ္းသာေသာ ဒုကၡမ်ိဳးစံု ခံၾကရသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ စစ္တပ္အာဏာ ၾကီးမားလာေသာအခါ ဒီမိုကေရစီေတာင္းဆိုေသာ ျပည္သူတို႔မွာ ေခ်ာက္ခ်ားလာၿပီး ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားသူ ေတာ္လွန္ေရး ရဲေဘာ္မ်ားကို ေရွာင္လာေတာ့သည္။
ယခု ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ားကို ၾကည့္ပါ။ ၎တုိ႔ အဘယ့္ေၾကာင့္ ေထာင္က်၊ တန္းက် အႏွိပ္စက္ခံၾကရသနည္း။ ျပည္သူတို႔ ေတာင္းဆိုၾကေသာ လိုခ်င္ၾကေသာ ဒီမိုကေရစီကို ျပည္သူ႔ကိုယ္စား ရယူေတာင္းဆို တိုက္ပြဲ၀င္မိျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ရေလသည္။ ယခု ၎တို႔ကို အစိုးရက ႏွိပ္စက္၊ ၎တို႔မိသားစုကို အေျခာက္တိုက္ ဒုကၡေပး၊ ၾကြက္မႏိုင္က်ီမီးရႈိ႕။ ဒါကိုျပည္သူက မသိက်ဳိးကၽြံ။
ယခု စစ္တပ္က အက်ဥ္းသားေတြကို နယ္ေ၀းေထာင္ေတြ ပို႔သည္။ မိသားစု၀င္ေတြ ဒုကၡမ်ားၾကရသည္။ သည္ဒုကၡကို ျပည္သူတုိ႔ မွ်ေ၀၍ မယူသင့္သေလာ။ ၎တို႔မိသားစုကို မေစာင့္ေရွာက္သင့္ၾကသေလာ။
ဒီမိုကေရစီရဲေဘာ္မ်ားမွာ ၎တို႔ဆန္႔က်င္မိသည့္ အာဏာရွင္စစ္တပ္က ႏွိပ္စက္ရသည့္အထဲ ကိုယ့္ျပည္သူကိုယ္တိုင္က ေရွာင္ဖယ္ဖယ္လုပ္ၾကေတာ့ "ပက္လက္လန္က်န္ရစ္" ဆိုသလို ခံစားရေတာ့သည္။
၎အက်ဥ္းသားတို႔သည္ မည္သူတို႔နည္း။ ျပည္သူ႔အတြက္ တိုက္ပြဲ၀င္ေနေသာ ျပည္သူ႔ဘက္ေတာ္သား၊ ျပည္သူ႔အက်ဥ္းသားမ်ားျဖစ္သည္။
ဤေတာ္လွန္ေရးသမားမ်ားကို စစ္တပ္က ဒဏ္ခတ္လွ်င္ ျပည္သူက ဆုတံဆိပ္ခ်ီးျမႇင့္ခံရေသာ ကိုယ့္ရင္ေသြးကဲ့သို႔ ဂုဏ္ယူၿပီး ကိုယ့္ရဲေဘာ္ ကိုယ့္ရင္ေသြးကို ယခုမွ ခ်ီးေျမႇာက္ခြင့္ရၿပီ၊ ေစာင့္ေရွာက္ခြင့္ရၿပီ၊ ကူညီခြင့္ရၿပီဆိုၿပီး အားေပးသင့္လွေပသည္။
ထိုအခါ စစ္အစိုးရက ဖိႏွိပ္ေလေလ ရဲေဘာ္မ်ားက ဆန္႔က်င္ေလေလ၊ ဒဏ္ခတ္ခံရေလေလ၊ ျပည္သူက ခ်ီးေျမႇာက္ခြင့္၊ ေစာင့္ေရွာက္ခြင့္ ရေလေလ ျဖစ္ေနရေပမည္။
ဆရာမင္းသု၀ဏ္၏ ဖိုးေမာင္ကဗ်ာ၊ ဆရာၾကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း၏ ခြပ္ေဒါင္း ေလးခ်ဳိးတို႔သည္ ဤဇာနည္ရဲေဘာ္မ်ားကို ဥဒါန္းတြင္ေအာင္ စာေပျဖင့္ ခ်ီးေျမႇာက္ခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္ေပသည္။
ယခု ျပည္သူတို႔ မိမိတို႔၏ ေတာ္လွန္ေရးရဲေဘာ္မ်ားကို မည္သို႔ သေဘာထားေနၾကပါသနည္း။ မည္သို႔ ခ်ီးေျမႇာက္ေနၾကပါသနည္း။ ျမန္မာကဗ်ာဆရာတို႔ ဘာေတြေရးဖြဲ႕ေနၾကပါသနည္း။ မိႈင္းရာျပည့္၊ ၀ဏ္ရာျပည့္၊ လုပ္ေနၾကပါလ်က္ အဘယ္ေၾကာင့္ မိႈင္းတို႔၊ ၀ဏ္တို႔လို ျပည္သူ႔သားေကာင္းမ်ားအေၾကာင္း မဖြဲ႕ဆိုႏိုင္ၾကပါသနည္း။ မဂၢဇင္းထဲ ပါဖို႔မလို၊ ျပည္သူထဲ ပ်ံ႕ႏွံ႔ဖိုိ႔လိုသည္။ သိ္ု႔မွသာ သားေကာင္းဇာနည္ ေတာ္လွန္ကဗ်ာသည္ ကမာၻခ်ီေပလိမ့္မည္။ ကဗ်ာဆရာတို႔ စဥ္းစားၾကပါကုန္။
ရဲေဘာ္မ်ားအတြက္ လိုအပ္လွေသာ စိတ္ဓာတ္ခြန္အားႏွင့္ ျပည္သူ႔ေမတၱာေရစင္သည္ ေတာင္ကိုလည္း ထြင္းႏိုင္၏။ ဓားသြားေပၚလည္း ေလွ်ာက္ႏိုင္၏။ ဤမွ်ထိ တန္ခိုးၾကီးလွသည္။
ျပည္သူ႔တာ၀န္က ဘာပါလိမ့္။ တိုင္းျပည္၏ အဖိႏွိပ္ခံ သားေကာင္းတို႔ကို စစ္အစိုးရက ေထာင္ဆုခ်ီးျမႇင့္လွ်င္ ျပည္သူကေကာ ဘာဆုခ်ီးျမႇင့္မည္နည္း။ အပယ္ခံဆုေလာ။
ေထာင္က်အက်ဥ္းသား၊ လူပုဂၢိဳလ္၊ ရဟန္းသံဃာတို႔ကို အားတက္ေစမည့္ မည္သည့္အျပဳအမူတို႔ကို လုပ္ၾကမည္နည္း။
နယ္ေ၀းေထာင္ကိုပို႔လွ်င္ မည္မွ်ပင္ေ၀းပါေစ ထိုနယ္တု႔ိရွိ နယ္ခံလူထုတို႔က ကိုယ့္ဆီေရာက္လာေသာ ကိုယ့္သားေကာင္းမ်ားကို ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ခြင့္ မရၿပီေလာ။ မကူညီသင့္ၿပီေလာ။ ၎တို႔၏ မိသားစုမ်ားကုိ မေစာင့္ေရွာက္သင့္ၿပီေလာ။ အ၀တ္အထည္၊ စားစရာ၊ အိပ္ရာ၊ ေနရာ၊ သြားေရးလာေရးတို႔ကို နယ္ခံလူထုတို႔ မကူညီသင့္ၿပီေလာ။ ေငြေၾကးမတတ္ႏိုင္ေစကာမူ စိတ္ဓာတ္ျဖင့္ အားမေပးသင့္မည္ေလာ။ ဤကမာၻတြင္ ကိုယ္ႏွင့္မဆိုင္ပါဘဲလ်က္ ကိုယ့္တာ၀န္၊ ကိုယ့္အသိျဖင့္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား ဖြဲ႔စည္းကာ နယ္ပယ္အသီးသီးတြင္ ပရဟိတ လုပ္ေဆာင္ေနၾကေသာ လူသားမ်ားကို အလြန္ေလးစားဖြယ္ ေကာင္းလွသည္။ ယခုလည္း စစ္အစိုးရ ႏွိပ္စက္သမွ် အက်ဥ္းသားမ်ားကို အသင္းဖြဲ႔၍ ကူညီေနၾကေသာ ကုလသမဂၢ လူ႔အခြင့္အေရး ဆိုင္ရာပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ ေအေအပီပီ ေခၚ အက်ဥ္းသားမ်ားကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ဖို႔ ဖြဲ႔စည္းထာေသာ အဖြဲ႔မ်ားကို အတုယူစရာ ေကာင္းလွေပသည္။
၎တုိ႔ကို နမူနာယူ၍ ကိုယ့္နယ္၊ ကိုယ့္ေဒသတြင္ ကိုယ္စြမ္းသေလာက္ စုစည္းၿပီး အဆက္အသြယ္မ်ား ရယူကာ အႏွိပ္စက္ခံ ရဲေဘာ္တို႔ကို ကူညီေစာင့္ေရွာက္သင့္လွသည္။ အေတြ႔အၾကံဳရွိၿပီးသား ထိုပရဟိတ အဖြဲ႕အစည္း မ်ားကလည္း ထိုသုိ႔ ဖြဲ႕စည္းရန္ နည္းေပးလမ္းျပ ျပဳလုပ္သင့္သည္။ သို႔မွသာ ထိထိေရာက္ေရာက္ရွိေပလိမ့္မည္။ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား နယ္ပယ္အသီးသီးတြင္ အဆင့္ဆင့္ဖြဲ႕စည္းၿပီး စည္းစနစ္က်နစြာျဖင့္ ထိေရာက္ေသာ အကူအညီမ်ား ေပးအပ္ႏို္င္ၾကမည္ဆုိလွ်င္ တိုက္ပြဲ၀င္ ရဲေဘာ္တို႔၏ စိတ္ထဲ ဘယ္ေနရာေရာက္ေရာက္ ျပည္သူ၏ အားျဖင့္ စစ္တပ္က ႏွိပ္စက္သမွ်ကို ရင္ေကာ့ခံႏိုင္ၾကေပလိမ့္မည္။
ျပည္တြင္းရွိ အလႊာအသီးသီးမွ ျပည္သူမ်ား၊ ျပည္တြင္းျပည္ပမီဒီယာမ်ားက အက်ဥ္းသားတို႔အတြက္ အေကာင္းဆံုး အတတ္ႏိုင္ဆံုး၊ လုပ္ေဆာင္ေပးရေပလိမ့္မည္။ သို႔မွသာ တခ်ိန္တြင္ ဒီမိုကေရစီကို မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္လာလွ်င္ ကိုယ့္ရဲေဘာ္ ကိုယ့္ေခါင္းေဆာင္မ်ားကို ေစာင့္ေရွာက္ခြင့္ ရလိုက္ဖူးသည့္အတြက္ မေမ့ႏိုင္ေသာ ပီတိကို ခံစားၾကရေပလိမ့္မည္။ သခင္စိုးေမာင္က ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းမျဖစ္မီ၊ သခင္ေအာင္ဆန္းဘ၀က အဂၤလိပ္ရန္မွ တိမ္းေရွာင္ေနစဥ္အတြင္း ထမင္းေကၽြးခဲ့ဖူးသည္။ ေျပးဆဲ၊ လႊားဆဲဘ၀က ရဲေဘာ္ေအာင္ဆန္း။ ဤသည္ကို သားစဥ္ေျမးဆက္ ေျပာလို႔မဆံုး၊ ဂုဏ္ယူမဆံုး ျဖစ္ခဲ့သည္။ သည္လိုပဲ ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့ၾကဖူးသည့္ လူမ်ားစြာ ရွိခဲ့ၾကေပလိမ့္မည္။ ၀မ္းသာမဆံုး၊ ဂုဏ္ယူမဆံုးေသာ လူထု၏ ပီတိမ်ား။
ဤသည္ကပင္ ကိုယ္စြမ္းသမွ် တာ၀န္ေက်ခဲ့ၾကေသာ ျပည္သူ၏ တန္ဖိုး၊ ဂုဏ္သိကၡာမဟုတ္ပါေလာ။ တေလာကပင္ သခင္သိန္းေဖက သခင္ေအာင္ဆန္း အပါအ၀င္ ရဲေဘာ္မ်ားကို ဒို႔ဗမာအစည္းအ႐ုံး ကာလအတြင္း ေကၽြးခဲ့ေမြးခဲ့ဖူးသည္မ်ားကို မွတ္မွတ္ရရ ျပန္ေျပာေနဆဲ၊ ပီတိကို ခံစားေနရဆဲ။ သည္အေၾကာင္းကို ယခုႏွစ္က်ေရာက္သည့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းေမြးေန႔တြင္ ၀မ္းသာအားရ ျပန္ေျပာျပသည္။ အလြန္ခ်စ္စရာေကာင္းေသာ ညီအကိုစိတ္ဓာတ္ပင္။
ေတာ္လွန္ရဲေဘာ္တုိ႔အတြက္ အုတ္တခ်ပ္၊ သဲတပြင့္၊ ျဖစ္ၾကပါစို႔။
ဆရာၾကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္းႏွင့္ ဆရာမင္းသု၀ဏ္တို႔၏ ျပည္ခ်စ္စိတ္ဓာတ္ႏွင့္ သားေကာင္းရဲေဘာ္မ်ားကို ဂုဏ္ျပဳတတ္သည့္ စာဆိုစိတ္ဓာတ္ကို ေအာက္ပါကဗ်ာျဖင့္ ေရးဖြဲ႔ပူေဇာ္ပါသည္။
ေကာင္းက်ဳိးအေထြေထြ ခၽြန္ေစ ျမေစေသာ္၀္
ေဒါင္းအိုးေ၀တို႔ တြန္ေစကေစေသာ္၀္
တုိ႔ရြာသူရဲေကာင္း ကိုဖိုးေမာင္
သမိုင္းတြင္သည့္ သူ႔ဂုဏ္ေရာင္
သည္စာသည္ ကဗ်ာေရးသူမ်ားကိုျဖင့္
အေလးအဆင့္ဆင့္ျပဳလိုက္ပါ၏။
သူတို႔ေက်းဇူး စာအထူးထူးေၾကာင့္
ကိုယ့္ရဲေဘာ္ ကိုယ့္ျပည္သား
ဇာနည္မ်ားရဲ႕ ရာဇ၀င္
ႏႈတ္တြင္အစဥ္စြဲပါ၏။
အသည္းတြင္ အစဥ္ၿမဲပါ၏။
ဒီမိုကေရစီ
ေတာင္းဆိုသည့္တိုက္ပြဲ
အဆံုးတိုင္ ညီညီၿမဲပါလို႔
မာန္သြင္းကာ ဘာမထီရဲေဘာ္တို႔
ရဲၾကသည္ ျမန္မာပီပီ
ဒီလိုမွ သားေကာင္း ေမာင္းခတ္ႏိုင္မည္။
သူ႔အမည္ သူ႔အေၾကာင္းကိုျဖင့္
တို႔ရင္မွာ ဘယ္မေမ့ႏိုင္ဘူး
စြဲခတ္လိုက္ၿပီ။
မ်က္ရည္ကက်ဆဲ
ေနာက္လူေတြ ဂုဏ္ယူၾကစရာေပါ့
သမိုင္းစဥ္ ဥဒါန္းတြင္ေအာင္လို႔
စာေျပာင္ေျပာင္ရာဇ၀င္ထြင္းခဲ့မယ္
(အေမေရ) ငါတို႔ရဲ႕ ေဒါင္းမ်ိဳးႏြယ္ဖြား။
ကဗ်ာနာမည္ကိုေတာ့ " ရဲရင့္ဇာနည္" လို႔ ေပးထားပါတယ္။
ေနာက္ကဗ်ာတပုဒ္ကေတာ့ အစိုးရေထာင္ထဲက ျပည္သူ႔အက်ဥ္းသား အေၾကာင္းပါ။
ေခါင္းစဥ္က " ျပည္သူ႔အက်ဥ္းသား " ပါ။
ငါတို႔ျပည္တြင္
ႏွစ္ရွည္လမ်ား
ဗိုလ္က်ထားသည့္
ငမိုက္သားတသိုက္ရွိေလသည္။
ထုိလူတသိုက္
စ႐ိုက္ညစ္ဆိုး
အမ်ိဳးဂုဏ္လည္း ခ်ိဳးခဲ့ၿပီ။
ထိုလူတသိုက္
ကံၾကီးထို္က္၍
သံဃာကိုလည္ သတ္ခဲ့ၿပီ။
ထိုလူတသိုက္
ေမာဟမိုက္ျဖင့္
ျပည္သူကိုလည္း ႐ိုက္ခဲ့ၿပီ။
ငါတို႔ဇာနည္
ဘာမထီတို႔လည္း
ရင္ႏွင့္ဆီးခံ
အၿမဲအံတု
မမႈခဲ့ၿပီ။
ငါတို႔သမိုင္း
မ႐ိုင္းၾကေအာင္
ဇာနည္ေမာ္မ်ား
ရဲေဘာ္မ်ားကို
၀ိုင္းလို႔ကူညီၾကရမည္။
ငါတို႔သမိုင္း
မ႐ိုင္းရေအာင္
စုကာ႐ုံးကာ
ညီညာစြာျဖင့္
သင္းပင္းဖြဲ႕စည္း
အနည္းနည္းျဖင့္
ေထာင္နီးေထာင္ေ၀း
ေျပးလႊားေရာက္လာ
ရင္ဆို႔ရွာသည့္
ရဲေဘာ္အမိကို ကူရမည္။
ရဲေဘာ္အမကို ကူရမည္။
ရဲေဘာ္ညီဘြား ေနာင္ေတာ္မ်ားလည္း ကူရမည္။
ရဲေဘာ္မယား သမီးသားလည္း ကူရမည္။
ရဲေဘာ္အမ်ိဳး တို႔အမ်ိဳးလည္း ကူရမည္။
အက်ဥ္းစခန္း
သူညႇဥ္းပမ္း၍
ႏြမ္းေခြလဲက်
ဇာနည္လွကို
အားအင္ျပည့္ၿဖိဳး
စိတ္ဓာတ္တိုးေအာင္
ျပည္သူ႔ေမတၱာ
က႐ုဏာျဖင့္
ေရစင္ပက္ဖ်န္း
ရႊင္လန္းေစမည္။
ရဲေဘာ္ေတာင့္ထား
ေပ်ာ့မသြားႏွင့္
ရဲေဘာ္ေနာက္က
တုိ႔ရွိၾကသည္
အားကူညီၾက ႐ိုင္းပင္းၾက။
ဤသို႔မွသာ
အေမွာင္တိုက္တြင္း
စိတ္ဓာတ္ျပင္းသည့္
ဇာနည္ရဲေဘာ္
စက္လို႔ေပ်ာ္လိ္မ့္
ဘ၀င္လည္းက်
ခံစားသမွ်သည္
ထိုက္တန္ေပ၏ တန္ေပ၏။
စြန္႔သင့္ေပ၏ သင့္ေပ၏ဟု
၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ ရွိရွာမည္။
ျပည္သူလူထု
ဤသို႔ျပဳမွ
ျပည္သူ႔အက်ဥ္းသား
ျပည္ခ်စ္သားကို
တန္ဖိုးထားရာ ေရာက္ေပမည္။
ရဲေဘာ္ႏွင့္ျပည္သူ
အစဥ္ေသြးတူမွ
တိုင္းျပည္ႏွိပ္စက္
စစ္သဘက္တို႔
ေခြးေျပး၀က္ေျပး ေျပးလိမ့္မည္။
ငါတို႔ညီညာ
ရွိၾကပါေလ မွ်ၾကေစ။
တိုင္းဖြဲ႔ျပည္ဖြဲ႔ ကဗ်ာေတြ၊ ရဲေဘာ္ေတြအတြက္ ခြန္အားရွိမယ့္ အလုပ္ေတြ လုပ္ႏိုင္ပါေစလို႔ ဆႏၵျပဳပါတယ္။
မွတ္ခ်က္ ။ ။ http://www.mizzimaburmese.com မွ ကူးယူ မွ်ေဝပါသည္။