ေဆာင္းပါးရွင္ - ဗိုလ္သိုးထိန္း
အပိုင္း (၁) ကို ဒီေနရာမွာ ႏွိပ္ၿပီး ျပန္လည္ေလ့လာ ဖတ္႐ႈႏိုင္ပါတယ္။
အဲဒီပုဂၢိဳလ္မ်ား (ယာဥ္တိုက္မႈကို ၾကည့္ဖို႔လာေနတဲ့ ပုလိပ္ ၂ ေယာက္) အား အားကိုးတႀကီးနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္က အေမာတေကာ ေျပာလိုက္ရပါတယ္…
“အကိုတို႔ လုပ္စမ္းပါဦး၊ ကၽြန္ေတာ့္ဘက္က လမ္းေၾကာင္းအမွန္ႀကီးကို ျဖတ္တိုက္သြားတယ္” ဆိုၿပီး ပိန္ရႈံ႕ေနၿပီျဖစ္တဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ကားတံခါးကို ျပန္ဖြင့္လိုက္မိတာေပါ့။ အဲဒီမွာ သေကာင့္သား ႏွစ္ေကာင္က ဘာေျပာသလဲဆိုေတာ့……
“ညီေလးကားကို ျဖဴနီၾကားမွာ ရပ္လို႔မရဘူး၊ မင္းရဲ႕ လိုင္စင္ ေပး” တဲ့။
“ဘုရား၊ ဘုရား”
ဒီေလာက္ထူပူေနတာ ျဖဴနီၾကားမွန္း ဘာမွန္း ဘယ္သိပါ့မလဲ၊ ပိုဆိုးတာက ကၽြန္ေတာ့္မွာ ယာဥ္ေမာင္း လိုင္စင္ မရွိျခင္းပင္။ မရွိဆို ကၽြန္ေတာ့္ အသက္က (၁၇) ႏွစ္ေက်ာ္႐ုံသာ ရွိမည္။ (၁၃) ႏွစ္သားထဲက ကားကို ၿမိဳ႕ပတ္ေမာင္းေနတာ ဘာ ယာဥ္တိုက္မႈမွ မျဖစ္သလို တခါတေလ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ ရွိမွ ေမာင္းလို႔ရတာကို ေမ့ေနသည္။ ဒါကို ရိပ္မိ သြားတဲ့ ပုလိပ္က -
“မင္းတို႔က လိုင္စင္မရွိဘဲ ေမာင္းခ်င္တာကိုးကြ” ဆိုၿပီး ကားလိုင္စင္ေတြ၊ ေသာ့ေတြကို သိမ္းကာ ကားနံပါတ္ မွတ္လိုမွတ္၊ အတိုက္ခံရတဲ့ ကားကိုဘဲ အမႈစစ္ေတာ့မယ့္ ပုံစံမ်ဳိး။ ၿပီးမွ -
“ပိန္တာေလာက္ေတာ့ ျပင္လိုက္ေပါ့ကြာ၊ မင္းကို တိုက္သြားတဲ့ကားမွာ ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္ ေအးျမင့္ၾကဴ ပါတယ္ကြ၊ ႐ုံးေရာက္ ဂတ္ေရာက္ဆို မင္းနာသြားမယ္” တဲ့။
ကၽြန္ေတာ္ ဘာေျပာႏိုင္ပါေတာ့မွာလဲ။ ဒါနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္လည္း “ဘာမွ မျဖစ္ရင္ ၿပီးတာဘဲ ထပ္လဲ မေျပာေတာ့ပါဘူး” လို႔ ေျပာၿပီး ခုနက သိမ္းထားတဲ့ ကားလိုင္စင္ေတြ၊ ေသာ့ေတြ ပုလိပ္ေတြ ယူထားတာကို ကားေပၚတက္ ေမာင္းမယ္လုပ္ၿပီးမွ သြားယူဖို႔ သတိရပါေတာ့တယ္။ ဟိုဘက္ျခမ္းက ဒင္းတို႔ကို ဖြင့္ျပမိတဲ့ ကားတံခါးကို ျပန္မပိတ္ရေသးဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ ေတာ္ေတာ္ စိတ္ညစ္သြားပါတယ္။ ဒီေကာင္ေတြေရွ႕မွာ ၾကာၾကာေနလို႔မေကာင္း။ ေတာ္ၾကာ ဆက္ရစ္ေနမွ အခက္။
ဒါေပမဲ့ ကားတံခါး ပြင့္ရက္ႀကီးနဲ႔ ဘယ္လိုေမာင္းမလဲ။ အဲဒါနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္လည္း ကားေပၚက ကဗ်ာကယာဆင္း၊ ပိန္ရႈံ႕ေနတဲ့ ကားတံခါးကို ျပန္ပိတ္ေတာ့ ဖြင့္တုန္းက ဖြင့္လို႔ရတဲ့ တံခါး ျပန္ပိတ္ေတာ့ မရေတာ့ဘူး။ ေမာ့ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ျမန္ျမန္ မသြားေသးဘူးလား၊ ျပႆနာ ရွာခ်င္တာလား ဆိုတဲ့ ပုံစံေတြနဲ႔ ပုလိပ္ႏွစ္ေကာင္က ရပ္ေနတုန္း၊ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ဒီေကာင္ေတြေရွ႕က အျမန္ဆုံး ထြက္ခ်င္ေနၿပီ။ ေနာက္ဆုံး ကားဒက္ရွ္ဘုတ္ထဲက ကၽြတ္ကၽြတ္အိတ္ႀကိဳးနဲ႔ ပိတ္မရတဲ့ တံခါးကို ကားနဲ႔ တဲြခ်ည္ၿပီး ကားေပၚ ျမန္ျမန္တက္ စက္ႏိႈး လိုက္ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဘယ္ရမလဲ၊ ကားထြက္ခါနီးမွ အဲဒီ ပုလိပ္ ႏွစ္ေကာင္ကို စကားတစ္ခြန္းေျပာျဖစ္ေအာင္ ေျပာလိုက္ေသးတယ္။
“ေက်းဇူးပဲ အကို” လို႔။
အင္း…… ကိုယ္လဲ အတိုက္ခံရေသး၊ ကိုယ္က ျပန္ေက်းဇူးတင္ေနရတဲ့ ပုံစံမ်ဳိး၊ သူတို႔ ေရွ႕က အထြက္မွာေတာ့ အေၾကာက္တရားက ေပ်ာက္လာၿပီး မခံခ်င္စိတ္ ေဒါသက ျပန္လႊမ္းမိုးလာတယ္။ အျပန္လမ္းတစ္ေလွ်ာက္လုံး ၾကြပ္ၾကြပ္အိတ္ႀကိဳးနဲ႔ တဲြခ်ည္ထားတဲ့ ကားတံခါးရဲ႕ တဒုတ္ဒုတ္ျမည္သံဟာ ကၽြန္ေတာ့္ရင္ထဲက ေဒါသကို တႏံု႔ႏံု႔ ျဖစ္ေစခဲ့တယ္။ ကားေမာင္းရင္းနဲ႔
“မင္းတို႔ အပြင့္ႀကီးႀကီး ယူနီေဖာင္း၀တ္တိုင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ေခါင္က လမ္းေပၚမွာေတာင္ စည္းကမ္း မရွိ၊ ေမာင္းခ်င္တိုင္း ေမာင္း၊ တရားဥပေဒရဲ႕ စီရင္မႈကို မ်က္ကြယ္ျပဳကာ တဖက္သားကို အႏိုင္က်င့္လို႔ရသြားၿပီလား။ ယူနီေဖာင္း၀တ္ အခ်င္းခ်င္း ဆိုရင္ေရာ ဒီလိုတဖက္သတ္ အႏိုင္က်င့္လို႔ ရဦးမလား” ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းမ်ား ေခါင္းထဲမွာ အစီအရီ ထြက္လာခဲ့တာေတာ့ ၀န္ခံရမယ္။ အဲဒီရဲ႕ စိတ္ခံစားမႈမ်ားက ကၽြန္ေတာ့္ကို စစ္ဗိုလ္ လုပ္ဖို႔ရာ တြန္းအားတစ္ရပ္ ျဖစ္ေစခဲ့တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္မိဘေတြကို ဖြင့္ေျပာကာ စစ္တကၠသိုလ္ တက္ဖို႔ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကို ျပတ္ျပတ္သားသား ခ်လိုက္ပါေတာ့တယ္။
စာၾကြင္း။
အဲဒီယာဥ္တိုက္မႈ ျဖစ္စဥ္မွာ ပါ၀င္ခဲ့တဲ့ ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္ ေအးျမင့္ၾကဴနဲ႔ ပုလိပ္ႏွစ္ေကာင္ေတြကို သတိေပးခ်င္တာက အခု ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ေဆာင္းပါးေလးကိုမ်ား ဖတ္မိခဲ့ပါရင္ အဲဒီတုန္းက ၀ိုင္းအႏိုင္က်င့္ခံခဲ့ရတဲ့ ခ်ာတိတ္ေလးဟာ အခုဆိုရင္ စစ္ဗိုလ္ႀကီး ျဖစ္လို႔ ခင္ဗ်ားတို႔ကို “မတရားမႈဟူသည္ ကံၾကမၼာအလွည့္အေျပာင္း တစ္ကြက္ေတာ့ ျပန္ေပၚတတ္သည္” ဆိုတဲ့ စကား ဘယ္ေလာက္ မွန္ေၾကာင္း သက္ေသျပေနၿပီဆိုတာ ခင္ဗ်ားတို႔ သိရင္ အ့ံၾသသြားမလား၊ ခင္ဗ်ားတို႔ စစ္ဗိုလ္ တစ္ဦးကို ေနာက္ေၾကာင္း ရွင္း/မရွင္း လိုက္ဖို႔အတြက္ နီးစပ္ရာ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းေတြကိုသာ စုံစမ္းႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီ စစ္ဗိုလ္တစ္ဦးရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ နာၾကည္းမႈ ခံစားခ်က္ကိုေတာ့ ဘယ္လိုမွ မလိုက္ႏိုင္ပါဘူးေလ၊ အဲဒီလို ကိုယ္ပိုင္ နာၾကည္းခ်က္ေတြနဲ႔ စစ္ဗိုလ္ေတြကို ခင္ဗ်ားတို႔ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ေမြးထုတ္ခဲ့ၿပီးၿပီလဲ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး သူရ ေရႊမန္း ေျပာခဲ့တဲ့ “ဥပေဒ အထက္တြင္ မည္သူမွ မရွိေစရ” ဆိုတဲ့ စကားဟာ ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္ ေအးျမင့္ၾကဴအတြက္ မွန္ပါသလား..?
အေရးႀကီး ပုဂၢိဳလ္ VIP ဆိုတဲ့ စကားလုံးဟာ ျပည္သူလူထုေတြက ဦးစားေပးရမဲ့၊ အနစ္နာခံေပးရမဲ့ အေနအထားမ်ဳိး ေရာက္သြားရင္ အခြင့္ထူးခံ လူတန္းစား အာဏာရွင္ဘ၀ကို ေရာက္ေနတယ္ဆိုတာ ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္ ေအးျမင့္ၾကဴအား သတိေပး လိုက္ပါတယ္။
source by : http://www.photayokeking.org
အပိုင္း (၁) ကို ဒီေနရာမွာ ႏွိပ္ၿပီး ျပန္လည္ေလ့လာ ဖတ္႐ႈႏိုင္ပါတယ္။
အဲဒီပုဂၢိဳလ္မ်ား (ယာဥ္တိုက္မႈကို ၾကည့္ဖို႔လာေနတဲ့ ပုလိပ္ ၂ ေယာက္) အား အားကိုးတႀကီးနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္က အေမာတေကာ ေျပာလိုက္ရပါတယ္…
“အကိုတို႔ လုပ္စမ္းပါဦး၊ ကၽြန္ေတာ့္ဘက္က လမ္းေၾကာင္းအမွန္ႀကီးကို ျဖတ္တိုက္သြားတယ္” ဆိုၿပီး ပိန္ရႈံ႕ေနၿပီျဖစ္တဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ကားတံခါးကို ျပန္ဖြင့္လိုက္မိတာေပါ့။ အဲဒီမွာ သေကာင့္သား ႏွစ္ေကာင္က ဘာေျပာသလဲဆိုေတာ့……
“ညီေလးကားကို ျဖဴနီၾကားမွာ ရပ္လို႔မရဘူး၊ မင္းရဲ႕ လိုင္စင္ ေပး” တဲ့။
“ဘုရား၊ ဘုရား”
ဒီေလာက္ထူပူေနတာ ျဖဴနီၾကားမွန္း ဘာမွန္း ဘယ္သိပါ့မလဲ၊ ပိုဆိုးတာက ကၽြန္ေတာ့္မွာ ယာဥ္ေမာင္း လိုင္စင္ မရွိျခင္းပင္။ မရွိဆို ကၽြန္ေတာ့္ အသက္က (၁၇) ႏွစ္ေက်ာ္႐ုံသာ ရွိမည္။ (၁၃) ႏွစ္သားထဲက ကားကို ၿမိဳ႕ပတ္ေမာင္းေနတာ ဘာ ယာဥ္တိုက္မႈမွ မျဖစ္သလို တခါတေလ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ ရွိမွ ေမာင္းလို႔ရတာကို ေမ့ေနသည္။ ဒါကို ရိပ္မိ သြားတဲ့ ပုလိပ္က -
“မင္းတို႔က လိုင္စင္မရွိဘဲ ေမာင္းခ်င္တာကိုးကြ” ဆိုၿပီး ကားလိုင္စင္ေတြ၊ ေသာ့ေတြကို သိမ္းကာ ကားနံပါတ္ မွတ္လိုမွတ္၊ အတိုက္ခံရတဲ့ ကားကိုဘဲ အမႈစစ္ေတာ့မယ့္ ပုံစံမ်ဳိး။ ၿပီးမွ -
“ပိန္တာေလာက္ေတာ့ ျပင္လိုက္ေပါ့ကြာ၊ မင္းကို တိုက္သြားတဲ့ကားမွာ ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္ ေအးျမင့္ၾကဴ ပါတယ္ကြ၊ ႐ုံးေရာက္ ဂတ္ေရာက္ဆို မင္းနာသြားမယ္” တဲ့။
ကၽြန္ေတာ္ ဘာေျပာႏိုင္ပါေတာ့မွာလဲ။ ဒါနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္လည္း “ဘာမွ မျဖစ္ရင္ ၿပီးတာဘဲ ထပ္လဲ မေျပာေတာ့ပါဘူး” လို႔ ေျပာၿပီး ခုနက သိမ္းထားတဲ့ ကားလိုင္စင္ေတြ၊ ေသာ့ေတြ ပုလိပ္ေတြ ယူထားတာကို ကားေပၚတက္ ေမာင္းမယ္လုပ္ၿပီးမွ သြားယူဖို႔ သတိရပါေတာ့တယ္။ ဟိုဘက္ျခမ္းက ဒင္းတို႔ကို ဖြင့္ျပမိတဲ့ ကားတံခါးကို ျပန္မပိတ္ရေသးဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ ေတာ္ေတာ္ စိတ္ညစ္သြားပါတယ္။ ဒီေကာင္ေတြေရွ႕မွာ ၾကာၾကာေနလို႔မေကာင္း။ ေတာ္ၾကာ ဆက္ရစ္ေနမွ အခက္။
ဒါေပမဲ့ ကားတံခါး ပြင့္ရက္ႀကီးနဲ႔ ဘယ္လိုေမာင္းမလဲ။ အဲဒါနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္လည္း ကားေပၚက ကဗ်ာကယာဆင္း၊ ပိန္ရႈံ႕ေနတဲ့ ကားတံခါးကို ျပန္ပိတ္ေတာ့ ဖြင့္တုန္းက ဖြင့္လို႔ရတဲ့ တံခါး ျပန္ပိတ္ေတာ့ မရေတာ့ဘူး။ ေမာ့ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ျမန္ျမန္ မသြားေသးဘူးလား၊ ျပႆနာ ရွာခ်င္တာလား ဆိုတဲ့ ပုံစံေတြနဲ႔ ပုလိပ္ႏွစ္ေကာင္က ရပ္ေနတုန္း၊ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ဒီေကာင္ေတြေရွ႕က အျမန္ဆုံး ထြက္ခ်င္ေနၿပီ။ ေနာက္ဆုံး ကားဒက္ရွ္ဘုတ္ထဲက ကၽြတ္ကၽြတ္အိတ္ႀကိဳးနဲ႔ ပိတ္မရတဲ့ တံခါးကို ကားနဲ႔ တဲြခ်ည္ၿပီး ကားေပၚ ျမန္ျမန္တက္ စက္ႏိႈး လိုက္ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဘယ္ရမလဲ၊ ကားထြက္ခါနီးမွ အဲဒီ ပုလိပ္ ႏွစ္ေကာင္ကို စကားတစ္ခြန္းေျပာျဖစ္ေအာင္ ေျပာလိုက္ေသးတယ္။
“ေက်းဇူးပဲ အကို” လို႔။
အင္း…… ကိုယ္လဲ အတိုက္ခံရေသး၊ ကိုယ္က ျပန္ေက်းဇူးတင္ေနရတဲ့ ပုံစံမ်ဳိး၊ သူတို႔ ေရွ႕က အထြက္မွာေတာ့ အေၾကာက္တရားက ေပ်ာက္လာၿပီး မခံခ်င္စိတ္ ေဒါသက ျပန္လႊမ္းမိုးလာတယ္။ အျပန္လမ္းတစ္ေလွ်ာက္လုံး ၾကြပ္ၾကြပ္အိတ္ႀကိဳးနဲ႔ တဲြခ်ည္ထားတဲ့ ကားတံခါးရဲ႕ တဒုတ္ဒုတ္ျမည္သံဟာ ကၽြန္ေတာ့္ရင္ထဲက ေဒါသကို တႏံု႔ႏံု႔ ျဖစ္ေစခဲ့တယ္။ ကားေမာင္းရင္းနဲ႔
“မင္းတို႔ အပြင့္ႀကီးႀကီး ယူနီေဖာင္း၀တ္တိုင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ေခါင္က လမ္းေပၚမွာေတာင္ စည္းကမ္း မရွိ၊ ေမာင္းခ်င္တိုင္း ေမာင္း၊ တရားဥပေဒရဲ႕ စီရင္မႈကို မ်က္ကြယ္ျပဳကာ တဖက္သားကို အႏိုင္က်င့္လို႔ရသြားၿပီလား။ ယူနီေဖာင္း၀တ္ အခ်င္းခ်င္း ဆိုရင္ေရာ ဒီလိုတဖက္သတ္ အႏိုင္က်င့္လို႔ ရဦးမလား” ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းမ်ား ေခါင္းထဲမွာ အစီအရီ ထြက္လာခဲ့တာေတာ့ ၀န္ခံရမယ္။ အဲဒီရဲ႕ စိတ္ခံစားမႈမ်ားက ကၽြန္ေတာ့္ကို စစ္ဗိုလ္ လုပ္ဖို႔ရာ တြန္းအားတစ္ရပ္ ျဖစ္ေစခဲ့တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္မိဘေတြကို ဖြင့္ေျပာကာ စစ္တကၠသိုလ္ တက္ဖို႔ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကို ျပတ္ျပတ္သားသား ခ်လိုက္ပါေတာ့တယ္။
စာၾကြင္း။
အဲဒီယာဥ္တိုက္မႈ ျဖစ္စဥ္မွာ ပါ၀င္ခဲ့တဲ့ ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္ ေအးျမင့္ၾကဴနဲ႔ ပုလိပ္ႏွစ္ေကာင္ေတြကို သတိေပးခ်င္တာက အခု ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ေဆာင္းပါးေလးကိုမ်ား ဖတ္မိခဲ့ပါရင္ အဲဒီတုန္းက ၀ိုင္းအႏိုင္က်င့္ခံခဲ့ရတဲ့ ခ်ာတိတ္ေလးဟာ အခုဆိုရင္ စစ္ဗိုလ္ႀကီး ျဖစ္လို႔ ခင္ဗ်ားတို႔ကို “မတရားမႈဟူသည္ ကံၾကမၼာအလွည့္အေျပာင္း တစ္ကြက္ေတာ့ ျပန္ေပၚတတ္သည္” ဆိုတဲ့ စကား ဘယ္ေလာက္ မွန္ေၾကာင္း သက္ေသျပေနၿပီဆိုတာ ခင္ဗ်ားတို႔ သိရင္ အ့ံၾသသြားမလား၊ ခင္ဗ်ားတို႔ စစ္ဗိုလ္ တစ္ဦးကို ေနာက္ေၾကာင္း ရွင္း/မရွင္း လိုက္ဖို႔အတြက္ နီးစပ္ရာ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းေတြကိုသာ စုံစမ္းႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီ စစ္ဗိုလ္တစ္ဦးရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ နာၾကည္းမႈ ခံစားခ်က္ကိုေတာ့ ဘယ္လိုမွ မလိုက္ႏိုင္ပါဘူးေလ၊ အဲဒီလို ကိုယ္ပိုင္ နာၾကည္းခ်က္ေတြနဲ႔ စစ္ဗိုလ္ေတြကို ခင္ဗ်ားတို႔ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ေမြးထုတ္ခဲ့ၿပီးၿပီလဲ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး သူရ ေရႊမန္း ေျပာခဲ့တဲ့ “ဥပေဒ အထက္တြင္ မည္သူမွ မရွိေစရ” ဆိုတဲ့ စကားဟာ ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္ ေအးျမင့္ၾကဴအတြက္ မွန္ပါသလား..?
အေရးႀကီး ပုဂၢိဳလ္ VIP ဆိုတဲ့ စကားလုံးဟာ ျပည္သူလူထုေတြက ဦးစားေပးရမဲ့၊ အနစ္နာခံေပးရမဲ့ အေနအထားမ်ဳိး ေရာက္သြားရင္ အခြင့္ထူးခံ လူတန္းစား အာဏာရွင္ဘ၀ကို ေရာက္ေနတယ္ဆိုတာ ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္ ေအးျမင့္ၾကဴအား သတိေပး လိုက္ပါတယ္။
source by : http://www.photayokeking.org